Min elcykel vil ikke forblive tændt

Problemer med elcyklen, god/dårlig service.
Send et billede af din cykel, der er gået i stykker (skriv modelnavn i overskriften).
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Vildkat » 23 aug 2014 05:38

Slavefar skrev: Hvis jeg holder batteriet nede på en bestemt måde, kan jeg være heldig at den går helt op til fem og forbliver tændt, så længe jeg holder det nede. Giver jeg slip, går cyklen og displayet ud.
Udfra denne melding, bør du undersøge kontaktfladen imellem batteriet og cykelkontakterne, hvis kontaktfladerne ikke er rene, giver det for meget modstand. Kontaktfladen skal rense med lidt sandpapir eller lignende. Det set ud til at fejlen er på cykel siden og ikke på batteri siden.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Vildkat » 24 aug 2014 08:36

Hmm. Forslag til fejlsøgning..


Du tager en gammel ledning (f.eks. 220v ledning), og forbinder ledningen fra batteri terminalen til kontroller kontakten. Begge dele skal være lukket, batteriet taper du fast på stellet. Han stikket kan du lade ledningen vinkle rundt om terminalen, og du kan have en stanniol pølse i den anden ledningen til hun kontakten. Vær opmærksom på at du IKKE vender polerne om, Men det er kun en parallel forskydning, og måske er der et plus mærke i plastikken.

Nu kan du afprøve det gamle batteri og det nye batteri på cyklen (hver for sig). Test opstillingen vil elimere om det er et elektro mekanisk problem med hensyn til kontakt imellem batteri og kontroller.

Du skal forvente at der kommer lys i displayet, og motoren kan køre, hvis du løfter cyklen og drejer pedalerne.


NB.
Du skriver at du ikke har et voltmeter, måske skal du købet et billigt et fra Harald Nyborg, eller lignende steder. du kan vist få et til 50-100kr.

Ved fejlfinding skal man inden måling gøre sig klar, hvad man forventer at måle. Er resultatet ikke det forventede, bør man kunne forklare det. I den nævnte test opstilling, vil du kunne måle spændingen fra batteriet, når den motoren kører. Hvis det nye batteri har en normal spænding, uden motor, men spænding dykker/forsvinder, når pedalerne køre rundt, så er der også en fejl i det nye batteri.

Du kan spørge om der er andre med samme cykle i nærheden, for så kan du fejlfinde, ved at bytte om på batterier, og på den måde halvere antallet af fejl årsagerne. PT tror jeg, at du har en fejl på cyklen, og på det nye batteri. :x

konda
Indlæg: 6
Tilmeldt: 04 feb 2014 14:36

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af konda » 24 aug 2014 11:18

Er det ikke en ny cykel eller? Så er der noget der hedder garanti så piller man ikke ved dyret for så smutter garantien nej så aflevere man den hvor den er købt :D

konda
Indlæg: 6
Tilmeldt: 04 feb 2014 14:36

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af konda » 24 aug 2014 14:13

Ja men hvad med garanti det er der eller?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Terminator » 25 aug 2014 16:11

Slavefar skrev:
Sidst, men ikke mindst, kan han IKKE udføre garanti/betale for reparation i udlandet. Jeg hænger selv på den.
Hvorfor kan han ikke det? Det er vel en ny cykel og købt i en forretning? Han skal da rep. den på garantien/reklamationsret, for der er vel garanti/reklamationsret på den?


http://www.forbrugereuropa.dk/

http://www.forbrugereuropa.dk/Reklamati ... mationsret
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Terminator » 25 aug 2014 16:29

Så skal du bare klage til forbrugereuropa, basta :-)

http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_da.htm

http://europa.eu/youreurope/citizens/sh ... dex_da.htm

Det der Homeservice er jo ikke garanti, men selvfølgelig er det gratis udbedring. Så han burde køre hjem til dig :mrgreen: Men det er jo en forretning og i EU er der stadig to års reklamationsret og han skal også betale forsendelse, såfremt der er en fejl og det er der jo. Alternativt kræv dine penge tilbage
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Terminator » 25 aug 2014 17:09

Jeg ville skrive til ham og henvise til de to års reklamationsret. Bider han ikke på den ville jeg kræve handlen tilbage. Og bider han ikke på den, ville jeg bare sende en klage til forbrugereuropa.

Jeg kan godt se at der er 1 års garanti på batteriet, men først skal man bruge sin reklamationsret og derefter evt. fabrikantgaranti. Det er jo ikke batteriet det er galt med? Han kan altså ikke undslå sig at lave den cykel på reklamationsretten. Og han skal dæleme også betale fragt. Måske burde han lade være med at handle med folk fra udlandet hvis ikke han ved hvordan man gebærder sig.

Nok om det, nu kalder min Haibike for en 31 km`s tur...
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

konda
Indlæg: 6
Tilmeldt: 04 feb 2014 14:36

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af konda » 26 aug 2014 00:56

Jeg tror bare dét bliver svært at få det lavet under garanti nå du selv har skildt det ad det ku jeg aldrig finde på og jeg fatter ikke dem der har rådet dig her inde til at gøre både det ene og det andet. Det eneste der er at gøre er at sende den retur og ja det tror jeg er for sent nu

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Terminator » 26 aug 2014 10:49

konda skrev:Jeg tror bare dét bliver svært at få det lavet under garanti nå du selv har skildt det ad det ku jeg aldrig finde på og jeg fatter ikke dem der har rådet dig her inde til at gøre både det ene og det andet. Det eneste der er at gøre er at sende den retur og ja det tror jeg er for sent nu
Man har lov til at skille tingene ad, sålænge en adskillelse ikke er årsagen til reklamationen og i dette tilfælde er sagen jo helt oplagt.
Såvidt jeg kan læse, har forhandleren jo ikke afvist sagen med begrundelsen at han har adskilt dele af cyklen, han nægter vel bare kategorisk at der er reklamationsret i EU, eller rettere, han nægter at leve op til hans forpligtelser.

Jeg ville heller ikke have pillet ved en ny cykel, men vi er jo så forskellige :D

Den tyske forretning havde ellers et godt tilbud på en Haibike xDuro Urban, kun lidt under 20.000 kr...det er et fund. Men bare rolig, jeg tør ikke handle en cykel uden for DK :mrgreen:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

alexfrbc
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 aug 2014 20:23

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af alexfrbc » 26 aug 2014 17:31

Vil lige påpege at den eneste grund til jeg foreslog at åbne det gamle batteriet var følgende:

"Der står 2010 på batteriet - jeg tror det var et gammelt batteri han skulle af med"

Jeg har haft indtrykket af at det ikke var en ny cykel, men kan jeg så se nu at det er det altså.

Så det har bestemt været i god mening.


Jeg vil også tro det nye batteri er defekt, og at det gamle måske er ok.

Kunne du prøve med evt. gaffa-tape eller lign. at sætte det gamle batteri fast, og se om det kan holde sig tændt. Og så køre de km. den skal kunne. Fordi i så fald det være en løs forbindelse eller kortslutning der opstår et sted, og potentielt et meget nemt problem at løse.

Besvar