Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Problemer med elcyklen, god/dårlig service.
Send et billede af din cykel, der er gået i stykker (skriv modelnavn i overskriften).
Alstrup
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25 maj 2017 15:26

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Alstrup » 27 maj 2017 11:25

Kunne jeg få dig til at lave et særskilt oplæg, da jeg gerne vil have at fokus er på det oplæg jeg har skrevet, så venligst hvis jeg jeg kan få dig til at flytte dit indlæg? På forhånd tak
OdinTor skrev:... Jeg har godt nok undret mig over alle disse gear, der er på min cykel. 2 foran og 8 bagved vistnok. Jeg skifter aldrig gear. Har aldrig haft brug for det.
Er der brug for gearskift på almindelig lige vej ? Jeg har kørt ca 8000 km på 3 år. Hvorfor og hvornår skifter i gear ?
Min march hastighed er ca 30 km i timen på friske batterier. Jeg yder selv en hel del. Min Puls er ca. 145. Jeg kører ca. 3 gange om ugen ca. 20 km. Kan kører ca. 60 km på en opladning en varm sommerdag :-).
Min cykel er en BH Neo Jet fra 2014.
Jeg er nysgerrig på eventuelle kommentarer på min måde at køre på ... Mvh OdinTor

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Terminator » 27 maj 2017 11:41

Alstrup skrev:[det han sagde i butikken, var at sliddet på tandhjulene var kommet fordi jeg ikke gearede nok ned, altså at jeg sliddet er kommet fordi jeg så er startet i for tinge gear. Det er da ikke hver gang jeg har gearet helt ned, men altså jeg må sige det lyder meget mærkeligt. At en cykel der er 20 dage gammel allerede er skadet. Jeg tænker jo om det handler om at materialet ikke er i orden. Det er dog en cykel til 25000kr

quote="OdinTor"]... Undskyld min uvidenhed !!!

Hvordan kan man køre forkert ????.

En meget tilfreds ejer af en BH Neo Jet fra 2014 ...

Mvh OdinTor
Syntes du bekymrer dig for meget :D Der er jo kun tale om en tandkrans. Den laver Haibike jo ikke selv, og som skrevet før kan alt jo gå i stykker.

Så få nu skiftet den krans om du selv skal betale eller ej og begynd at nyde din fede og gode cykel....

PS: og selvfølgelig burde butikken betale. Det er DEM der i de første 6 måneder skal bevise at du har skiftet gear forkert, og det kan de ikke. Så at en forretning der måske selv skal betale en krans og kæde til måske 400,- kr, ikke bare skifter skidtet og dermed har en tilfreds kunde der så kommer igen, fatter jeg ikke. De tjener immervæk ca. 5.000,- kr på cyklen... Må være bedre at have tilfredse kunder der spreder budskabet om, at det er en seriøs forretning der tager GARANTI reklamationer seriøst, end det modsatte...
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Alstrup
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25 maj 2017 15:26

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Alstrup » 28 maj 2017 08:19

Her er sidste svar fra butikken

Hej Per,

Som jeg forklarede da du var her, er cyklen ikke fejlbehæftet. Den er begyndt at kamme over i det tungeste gear. Det skyldes simpelthen at det mindste tandhjul på kassetten er slidt meget. Når det kan ske efter forholdsvis kort tid (og det forstår jeg godt at du undrer dig over), er det fordi du har kørt hovedparten af de vist ca. 1000 km i netop det tungeste gear. Jeg brugte lang tid på at prøve at forklare dig hvorfor og hvordan du kan modvirke at det sker fremover. Kort fortalt gælder det om at fordele kørslen over flere gear og ikke at starte op i det/de tungeste (for det slider ekstremt meget på kæde og kassette fordi din og motorens kraft tilsammen er ret stor). Desuden kunne det se ud som om at kæden kunne trænge til noget olie - det har også betydning - omend mindre.

Du kan nu enten fortsætte uden at skifte kassetten (men så undgå de tungeste gear mest muligt) - eller udskifte denne. Da vi jo havde taget baghjulet af da du var her, tilbød jeg dig at udskifte kassetten uden af beregne arbejdsløn, men det afslog du.

Med venlig hilsen
eCykler a/s

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Terminator » 28 maj 2017 10:08

Ved ikke hvad jeg skal svare. Men jeg skifter også gear ofte og starter i 2. gear ud af 11.

Jeg smører og rengører kæde for hver 100 - 150 km. Har det regnet bliver den smurt inden næste tur. En regnvejrstur gør kæden "blank" på 20 km.....

PS: Jeg ville stadig betale det hele hvis jeg var en seriøs forretning, netop for at bibeholde dig som kunde og få positiv omtale.

PS PS. Jeg ville bide i det sure æble og få sat en krans på og derefter begynde at nyde cyklen...god tur... :D

PS PS: En krans kan alle cykelhandlere udskifte....så prøv en lille cykelmekaniker..dumt at lade eCykler tjene penge på det...
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Alstrup
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25 maj 2017 15:26

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Alstrup » 28 maj 2017 11:00

Terminator skrev:Ved ikke hvad jeg skal svare. Men jeg skifter også gear ofte og starter i 2. gear ud af 11.

Jeg smører og rengører kæde for hver 100 - 150 km. Har det regnet bliver den smurt inden næste tur. En regnvejrstur gør kæden "blank" på 20 km.....

PS: Jeg ville stadig betale det hele hvis jeg var en seriøs forretning, netop for at bibeholde dig som kunde og få positiv omtale.

PS PS. Jeg ville bide i det sure æble og få sat en krans på og derefter begynde at nyde cyklen...god tur... :D

PS PS: En krans kan alle cykelhandlere udskifte....så prøv en lille cykelmekaniker..dumt at lade eCykler tjene penge på det...
Tak for svar, ja jeg har en ven der er cykelsmed, han skifter det.

Det er bare så dårlig service fra butikkens side.

Så det er sikkert de har mistet en kunde

Rathsach
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 apr 2018 20:34

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Rathsach » 05 apr 2018 20:40

Hej,
Jeg kan se at tråden er snart 1 år gammel, men desværre relevant for mig. Jeg har købt en Haibike sduro 4 med Yamaha motor (9gear). Jeg har dårligt kørt 400 km og har fået skifter krans og kæde. Desværre er cyklen købt i Tyskland, da jeg kortvarigt boede der og derfor ingen garanti herhjemme. Jeg nu forsigtigt i opstart men har kun kørt 100 km med det nye bagsæt. Hvad er der sket med din siden skiftet?
/Stefan

SloMo
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22 okt 2017 18:17

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af SloMo » 10 apr 2018 22:56

Hej Rathsach

Jeg kører også elcykel med 9 gear og Yamaha motor.

Du behøver ikke starte forsigtigt, men det duer simpelthen ikke at starte i højeste gear + maksimal hjælp. Det er både slidsomt, langsomt og ineffektivt. Det er spild af tid at stå op i pedalerne på en elcykel.

I stedet bør du starte i 4-5. gear. Når kadencen (rpm i display) kommer op over 80 kan du uden videre geare op uden klonk og mislyde.

Generelt bør kadencen ligge omkring 80 (80 til 100 faktisk) når du kører for at udnytte dine ben bedst muligt. Hvis den er lavere så kan kroppen ikke følge med til forsyne benene med iltrigt blod og du bliver hurtigere svedig og træt. På min cykel svarer det til at køre i 6-7. gear. Jeg bruger kun 9. gear når det går ned ad bakke og motoren forlængst er slået fra.

Jeg vil anbefale at prøve dig frem med højere kadence og lavere gear generelt. Det er fra Yamaha's side lavet ud fra hvad der fungerer bedst for en sporty cykel, ikke ud fra et mageligheds-synspunkt. Man køber vel ikke en rap og sporty mountainbike for at cykle rundt på den som var det en 3 gear morfar cykel med lukket kædeskærm og saddel med fjedre.

Hvis du ikke kan få det til at fungere for dig kan du montere et mindre fortandhjul og større kassette. Eller ligefrem fjerne hele gearsystemet for at bringe tandhjulene så tæt på samme størrelse som muligt.

PS Hvis du ikke allerede har gjort det, så bør du få indhugget et dansk stelnummer hvis forsikring skal dække i tilfælde af tyveri!

Besvar