Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Problemer med elcyklen, god/dårlig service.
Send et billede af din cykel, der er gået i stykker (skriv modelnavn i overskriften).
Alstrup
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25 maj 2017 15:26

Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Alstrup » 25 maj 2017 15:33

Den 2 maj. Købte jeg en ny elcykel til 25.000kr. Efter 20 dage var to tandhjul på baghjulet så slidte, at kæden er begyndt at kamme over: 720 kilometers kørsel. Jeg henvendte mig i butikken for at få den repareret. Jeg fik en længere teknisk forklaring om måden jeg skulle køre på cyklen. (Tænker den forklaring burde jeg vel have haft for 20 dage siden) i stedet fik jeg først et tilbud om at jeg for ca. 700kr. kunne få skiftet tandhjul på baghjulet.
Det var faktisk ejer af butikken, som jeg talte med her anden gang, her fik jeg en fornemmelse af at der efter hans opfattelse mere var tale om min måde at køre på cyklen, end det var varens stand det drejede sig om.

Efter noget tid fik jeg så et noget utydeligt tilbud om, at kunne få skiftet materialet der var defekt.
På det tidspunkt var j eg dog blevet noget usikker på servicen fra butik og værksted, da jeg ikke var klar over de ting, da jeg købte den, som jeg pludselig fik fortalt.
Jeg var over 1 time i butikken da jeg købte cyklen og her oplyste jeg om at jeg skulle bruge den til at køre fra indre by Kbh. til Vallensbæk dagligt ca. 22 kilometer hver vej, her blev der intet nævnt om at cyklen skulle køres på en bestemt måde for at kunne holde til at bruges som jeg sagde jeg ville bruge den. Det er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med.

Jeg har skrevet en reklamation til butikken og talt med venner der har mere forstand på dette end jeg har. Jeg forventer at cyklen repareres inden for garantien, uden omkostninger for mig. Eller at handlen går tilbage, da jeg har betalt ca. 25.000kr. hvilket jeg mener er en ret høj pris. Kan dette heller ikke lade sig gøre, går jeg naturligvis videre med sagen.

Er det mig der har for høje forventninger og burde jeg have været bevidst om det tekniske, eller er det varens stand?

Det er for øvrigt den cykel her : Haibike Sduro trekking S RX HR 52 cm 400 wh 20g
Vedhæftede filer
51eCNIjp35L.jpg
51eCNIjp35L.jpg (37.58 KiB) Vist 23471 gange

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Terminator » 25 maj 2017 19:28

Det har jeg også prøvet på en BH Neo Cross...Fantombike skiftede på garantien.

Alt kan gå i stykker. Haibike er bare noget af det bedste der findes, så fin cykel... men surt er det... :|

Og selvfølgelig skal den kunne holde til alm. kørsel og jeg er ikke i tvivl om at du kører rigtigt. Så det er vist bare en dårlig undskyldning..men det er jo altid nemmere at give kunden skylden, end en dårlig krans..

Den på billedet er en Xduro med Bosch motor...

Hvad forretning var det?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Alstrup
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25 maj 2017 15:26

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Alstrup » 26 maj 2017 08:02

Hej tak for kommentar

Det var i E cykler Islevbrovej

Ok den jeg har er med Yamaha motor

Mvh

Per
Terminator skrev:Det har jeg også prøvet på en BH Neo Cross...Fantombike skiftede på garantien.

Alt kan gå i stykker. Haibike er bare noget af det bedste der findes, så fin cykel... men surt er det... :|

Og selvfølgelig skal den kunne holde til alm. kørsel og jeg er ikke i tvivl om at du kører rigtigt. Så det er vist bare en dårlig undskyldning..men det er jo altid nemmere at give kunden skylden, end en dårlig krans..

Den på billedet er en Xduro med Bosch motor...

Hvad forretning var det?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Terminator » 26 maj 2017 09:24

Håber du bliver tilfreds med cyklen, når det hele er faldet til ro.

E Cykler, dejligt at vide hvordan de ser på sådan en reklamation... :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Willumsen53
Indlæg: 95
Tilmeldt: 06 aug 2016 14:44
Min elcykel: Batavus Stream 2017
Geografisk sted: Holte

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Willumsen53 » 26 maj 2017 14:05

Umiddelbart virker det som en meget besynderlig reaktion fra e-cykler side.

Godt, at du har fået den lavet.

Har selv arbejdet som cykelmekaniker for år tilbage. Kan slet ikke genkende, at der skulle ske et slid efter så kort tid.
Mvh
Peter

Cykel: Batavus Stream 2017 med Yamaha 250 W og 80 nm.

OdinTor
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20 feb 2014 15:21

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af OdinTor » 26 maj 2017 17:00

... Undskyld min uvidenhed !!!

Hvordan kan man køre forkert ????.

En meget tilfreds ejer af en BH Neo Jet fra 2014 ...

Mvh OdinTor

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af dk1 » 26 maj 2017 18:22

Jeg vil tro at det er hvis man kører med kæden "på tværs", som f.eks stor klinge i bag og stor klinge foran, da kæden så ikke kører lige på tandhjul. Men blot et gæt...

Alstrup
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25 maj 2017 15:26

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Alstrup » 26 maj 2017 20:51

[det han sagde i butikken, var at sliddet på tandhjulene var kommet fordi jeg ikke gearede nok ned, altså at jeg sliddet er kommet fordi jeg så er startet i for tinge gear. Det er da ikke hver gang jeg har gearet helt ned, men altså jeg må sige det lyder meget mærkeligt. At en cykel der er 20 dage gammel allerede er skadet. Jeg tænker jo om det handler om at materialet ikke er i orden. Det er dog en cykel til 25000kr

quote="OdinTor"]... Undskyld min uvidenhed !!!

Hvordan kan man køre forkert ????.

En meget tilfreds ejer af en BH Neo Jet fra 2014 ...

Mvh OdinTor[/quote]

OdinTor
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20 feb 2014 15:21

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af OdinTor » 26 maj 2017 23:30

... Jeg har godt nok undret mig over alle disse gear, der er på min cykel. 2 foran og 8 bagved vistnok. Jeg skifter aldrig gear. Har aldrig haft brug for det.
Er der brug for gearskift på almindelig lige vej ? Jeg har kørt ca 8000 km på 3 år. Hvorfor og hvornår skifter i gear ?
Min march hastighed er ca 30 km i timen på friske batterier. Jeg yder selv en hel del. Min Puls er ca. 145. Jeg kører ca. 3 gange om ugen ca. 20 km. Kan kører ca. 60 km på en opladning en varm sommerdag :-).
Min cykel er en BH Neo Jet fra 2014.
Jeg er nysgerrig på eventuelle kommentarer på min måde at køre på ... Mvh OdinTor

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!

Indlæg af Terminator » 27 maj 2017 09:08

Jeg skifter ofte gear. Kommer an på vind og bakker.
Ud af lige med svag vind, kan jeg da også finde på at skifte et gear ned, hvis det gør for ondt i benene.
Hvis du aldrig skifter gear må det være ret flad vej du kører på...
Lyder til du kører med max. hjælp hele tiden?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar