Købt dyr ny elcykel, som skal il reperation efter 20 dage!
: 25 maj 2017 15:33
Den 2 maj. Købte jeg en ny elcykel til 25.000kr. Efter 20 dage var to tandhjul på baghjulet så slidte, at kæden er begyndt at kamme over: 720 kilometers kørsel. Jeg henvendte mig i butikken for at få den repareret. Jeg fik en længere teknisk forklaring om måden jeg skulle køre på cyklen. (Tænker den forklaring burde jeg vel have haft for 20 dage siden) i stedet fik jeg først et tilbud om at jeg for ca. 700kr. kunne få skiftet tandhjul på baghjulet.
Det var faktisk ejer af butikken, som jeg talte med her anden gang, her fik jeg en fornemmelse af at der efter hans opfattelse mere var tale om min måde at køre på cyklen, end det var varens stand det drejede sig om.
Efter noget tid fik jeg så et noget utydeligt tilbud om, at kunne få skiftet materialet der var defekt.
På det tidspunkt var j eg dog blevet noget usikker på servicen fra butik og værksted, da jeg ikke var klar over de ting, da jeg købte den, som jeg pludselig fik fortalt.
Jeg var over 1 time i butikken da jeg købte cyklen og her oplyste jeg om at jeg skulle bruge den til at køre fra indre by Kbh. til Vallensbæk dagligt ca. 22 kilometer hver vej, her blev der intet nævnt om at cyklen skulle køres på en bestemt måde for at kunne holde til at bruges som jeg sagde jeg ville bruge den. Det er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med.
Jeg har skrevet en reklamation til butikken og talt med venner der har mere forstand på dette end jeg har. Jeg forventer at cyklen repareres inden for garantien, uden omkostninger for mig. Eller at handlen går tilbage, da jeg har betalt ca. 25.000kr. hvilket jeg mener er en ret høj pris. Kan dette heller ikke lade sig gøre, går jeg naturligvis videre med sagen.
Er det mig der har for høje forventninger og burde jeg have været bevidst om det tekniske, eller er det varens stand?
Det er for øvrigt den cykel her : Haibike Sduro trekking S RX HR 52 cm 400 wh 20g
Det var faktisk ejer af butikken, som jeg talte med her anden gang, her fik jeg en fornemmelse af at der efter hans opfattelse mere var tale om min måde at køre på cyklen, end det var varens stand det drejede sig om.
Efter noget tid fik jeg så et noget utydeligt tilbud om, at kunne få skiftet materialet der var defekt.
På det tidspunkt var j eg dog blevet noget usikker på servicen fra butik og værksted, da jeg ikke var klar over de ting, da jeg købte den, som jeg pludselig fik fortalt.
Jeg var over 1 time i butikken da jeg købte cyklen og her oplyste jeg om at jeg skulle bruge den til at køre fra indre by Kbh. til Vallensbæk dagligt ca. 22 kilometer hver vej, her blev der intet nævnt om at cyklen skulle køres på en bestemt måde for at kunne holde til at bruges som jeg sagde jeg ville bruge den. Det er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med.
Jeg har skrevet en reklamation til butikken og talt med venner der har mere forstand på dette end jeg har. Jeg forventer at cyklen repareres inden for garantien, uden omkostninger for mig. Eller at handlen går tilbage, da jeg har betalt ca. 25.000kr. hvilket jeg mener er en ret høj pris. Kan dette heller ikke lade sig gøre, går jeg naturligvis videre med sagen.
Er det mig der har for høje forventninger og burde jeg have været bevidst om det tekniske, eller er det varens stand?
Det er for øvrigt den cykel her : Haibike Sduro trekking S RX HR 52 cm 400 wh 20g