Kvickly elcykel med LiFePO4
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Nogen der ved, hvor man kan få en ny motor/forhjul til mustang-elcyklen og hvad prisen er. Synes at have set på forum'et, at man kunne bruge Thansen's reservedele, men er ikke sikker på dette.
Efter at have kørt på min cykel næsten hver dag i de sidste 5 måneder, så er min erfaring, at jeg næste gang vil købe en bedre kvalitet cykel. Har lige fået skiftet min krank og forbremsen, da de begge gik i stykker og cykelhandleren måtte bruge ekstra tid og kreativitet mht. kranken, da det tilsyneladende krævede værktøj, der ikke var standard. Derudover var kranken af rigtig dårlig kvalitet. Og cyklen ruster for et godt ord. Han sagde også, at der måske var fugt i motoren, da den larmede lidt rigeligt .
Cyklen er nu 2 år gammel og har kun været brugt reelt i 8-9 måneder og ikke om vinteren. Batteriet fungerer dog fint endnu. Kører 25 km om dagen ialt.
Efter at have kørt på min cykel næsten hver dag i de sidste 5 måneder, så er min erfaring, at jeg næste gang vil købe en bedre kvalitet cykel. Har lige fået skiftet min krank og forbremsen, da de begge gik i stykker og cykelhandleren måtte bruge ekstra tid og kreativitet mht. kranken, da det tilsyneladende krævede værktøj, der ikke var standard. Derudover var kranken af rigtig dårlig kvalitet. Og cyklen ruster for et godt ord. Han sagde også, at der måske var fugt i motoren, da den larmede lidt rigeligt .
Cyklen er nu 2 år gammel og har kun været brugt reelt i 8-9 måneder og ikke om vinteren. Batteriet fungerer dog fint endnu. Kører 25 km om dagen ialt.
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Jeg ved ikke om T. Hansen cykler er de samme dele; men mener også at have læst det et sted.
Men jeg ved, at de elcykler T. Hansen sælger nu er helt tætte ind til motor i modsætning til den tidligere model, så passer de sammen, får du ihvertfald en motor, der holder fugt ude.
Men jeg ved, at de elcykler T. Hansen sælger nu er helt tætte ind til motor i modsætning til den tidligere model, så passer de sammen, får du ihvertfald en motor, der holder fugt ude.
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
DKvoss:
Jo, du kan anvende T-hansen reservedele (24V/200W motor).
Den nye motor er ikke dyrere end den gamle.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=599 ... 1178263091
Pris: 1300kr.
Ja, lavpris elcyklerne ruster hurtigere. Min oplevelse er at bolten til støttefoden, og skruerne ruster.
Jo, du kan anvende T-hansen reservedele (24V/200W motor).
Den nye motor er ikke dyrere end den gamle.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=599 ... 1178263091
Pris: 1300kr.
Ja, lavpris elcyklerne ruster hurtigere. Min oplevelse er at bolten til støttefoden, og skruerne ruster.
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Der er kun ganske få dele, der kan ruste på T. Hansen cyklerne. Jeg fik vist, hvor det var klogt at spraye med silicone, og det var netop skruer og bagsiden eller et eller andet bag batterikassen; men jeg gav rigtigt meget med sprayen.
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Super tråd, den her. Det eneste jeg var betænkelig ved, var at man ikke får motor med max ydeevne på 250 W, men så skal man også op i 10k+ klassen. Købte Mustang Passion, den ældre herre model til kun 4549 kr. Så bliver det vist ikke billigere, men det var også den sidste de havde. De har dog også den nye model med spedometer og andet på tilbud i disse decemberdage til 5500 kr.
Jeg samlede den i Viby butikken i forhallen på et kvarters tid, kørte hjem med den, justerede den perfekt opladede batteriet. Alt så godt ud, trods lakken er meget skrøbelig for ridser. Eneste problem: Motoren reagerede ikke overhovedet. Cyklede den op til Kvickly igen, hvor der var en super flink ekspedient der lod mig bytte lige over til democyklen, no questions asked, og nu er jeg kørende. Jo, altså motoren knurrer godt. Det er i modsætning til min tidligere Busetto Hybrid Electric fra Harald Nyborg, der spinnede som en kat. Denne blev noget sløv efter 14 måneder, og alternativt til at købe nyt batteri til den, var det godt at skyde den af i Guloggratis og købe den her. Den har efter salg af Busettoen ikke kostet mig meget mere end et nyt batteri ville koste. Interessant at mærke forskellen nu med de samme stejle Aarhus bakker. Og måske den trækker bedre end Busettoen, der kun vejede 20 kg i alt med dens 26" hjul og Protaium Polymer 10A 25V batteri. Men godt 5 kg. mere op ad stejle bakker, og hvis motoren ikke yder mere, så er det på levetiden af batteriet den nye vinder. Passion vinder nok også på de lange ture ang. komfort og stabilitet.
Vender tilbage med lidt mere...
Jeg samlede den i Viby butikken i forhallen på et kvarters tid, kørte hjem med den, justerede den perfekt opladede batteriet. Alt så godt ud, trods lakken er meget skrøbelig for ridser. Eneste problem: Motoren reagerede ikke overhovedet. Cyklede den op til Kvickly igen, hvor der var en super flink ekspedient der lod mig bytte lige over til democyklen, no questions asked, og nu er jeg kørende. Jo, altså motoren knurrer godt. Det er i modsætning til min tidligere Busetto Hybrid Electric fra Harald Nyborg, der spinnede som en kat. Denne blev noget sløv efter 14 måneder, og alternativt til at købe nyt batteri til den, var det godt at skyde den af i Guloggratis og købe den her. Den har efter salg af Busettoen ikke kostet mig meget mere end et nyt batteri ville koste. Interessant at mærke forskellen nu med de samme stejle Aarhus bakker. Og måske den trækker bedre end Busettoen, der kun vejede 20 kg i alt med dens 26" hjul og Protaium Polymer 10A 25V batteri. Men godt 5 kg. mere op ad stejle bakker, og hvis motoren ikke yder mere, så er det på levetiden af batteriet den nye vinder. Passion vinder nok også på de lange ture ang. komfort og stabilitet.
Vender tilbage med lidt mere...
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Mustang Passion kører egentlig udmærket, bortset fra at indikatorlampen på batteriet er røget. Den ser ud til at have noget bedre trækkraft end den gamle, der nok kun var 180 W. Den lokale cykelhandler tager Kvicklys elcykler ind til reparation. Han mener de er gode, og ikke går unormalt meget i udu. Og er ærlig nok til at sige at han kan finde få argumenter for at man burde investere i en elcykel til 13000 kr. Det er i komforten, fx affjedring og finish, først og fremmest de dyrere cykler vinder.
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Jeg vil mene det handler mere om hvordan cyklen føles at køre på, sådan set i en helhed....
Lidt lige som med biler. Du kan komme fra punkt A til punkt B med en hestekære, såvel som en Volvo Amazon fra 1967, så med den sidste nye Audi A8....
De koster ikke det samme hverken i indkøb eller i vedligehold, men følelsen at komme fra punkt A til punkt B er meget forskellig.
Det kan være svært at finde reservedele til nogle modeller, og andre kræver autoriserede værksteder med computer opkobling til køretøjet. Holdbarheden er meget forskellig (både i dagligdagen og på sigt), lige såvel som gensalgs værdien.
O.S.V.
Lidt lige som med biler. Du kan komme fra punkt A til punkt B med en hestekære, såvel som en Volvo Amazon fra 1967, så med den sidste nye Audi A8....
De koster ikke det samme hverken i indkøb eller i vedligehold, men følelsen at komme fra punkt A til punkt B er meget forskellig.
Det kan være svært at finde reservedele til nogle modeller, og andre kræver autoriserede værksteder med computer opkobling til køretøjet. Holdbarheden er meget forskellig (både i dagligdagen og på sigt), lige såvel som gensalgs værdien.
O.S.V.
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Jo, det handler vel om at føle om man kan lide køreoplevelsen, og ikke kun data. Men el-cykler er så meget enklere end biler og forskelle er til at overskue. Fx er der fuldstændingt samme gear på den cykel jeg så til 13000 og den jeg købte hos Kvickly til 4500 kr. og begge har alustel og forhjulsmotor af samme type. Jeg satte en mere komfortabel saddel på til bare 150 kr. og det giver en helt anden kørekomfort og fornemmelse. Batteriet skulle holde 4 gange længere end på min tidligere Harald Nyborg elcykel, så det er en stor fordel, da det var lidt ærgerligt med den, som efter 2 år blev sløvere og sløvere, og man tenderer til skånekørsel. For mig er Kvickly elcyklen bare et transportmiddel. Der er sparet på komfort, dikkedarer og finish, men kvaliteten ser ud til at være OK og jeg kan køre 50 km på en opladning uden at spare på strømmen (jeg kører frisk kørsel og er heller ikke en tung dreng med mine 69 kg). Der kommer let skrammer i den tynde matsorte lak, men det er også praktisk at den ikke ser for indbydende ud for en cykeltyv, så jeg lader den gerne gro lidt til. Hvis jeg havde en garage og var rig, ville jeg købe mig een af de nye smarte nye til 19000 kr. fra Jensen cykler. Elcykel er et godt koncept, synes jeg, man flyver derudaf og man får kørt længere ture, og ikke mindst får man god motion. Det trælse ved at cykle forsvinder, hvis jeg skal lyde helt frelst.
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Netop køreglæden er det vigtigste. Derfor valgte vi T.Hansen cykler. Vi prøvede dem, og fandt ud af, at hvis man skiftede sadlen på herrecyklen til en mere komfortabel, og jeg fik et andet styr på herrecyklen, så ville vi få nogen cykler, der er skønne at cykle på, og har samme motor, batteri og electronic som på cykler der koster det dobbelte, og det endda selv om vi skiftede nogen ting på cyklerne. Og T.Hansen har jo alle reservedele til cyklerne, og til en god pris.
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
Lyder fint. Det skulle være ca. samme teknik. Hvorfor skriver thansen at deres elcykler kun trækker op til 22 km i timen (http://www.thansen.dk/product.asp?c=623 ... 1016288184 "Høj hjælpe niveau ca. 22 km/t"), det må være en fejl? Jeg var der i går og de fortæller at de får nye elcykler i 2012 med Panasonic batterier (et batteri der tåler 10000 opladninger og koster i sig selv omkring 4000 kr.) De nye elcykler vil koste en otte ni tusinde. De vil ikke forhandle de tidligere mere, men går op i en højere kvalitetsklasse.