Kvickly elcykel med LiFePO4

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
JoergenAJ
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 dec 2011 09:44

Re: Kvickly elcykel med LiFePO4

Indlæg af JoergenAJ » 25 dec 2011 14:43

Vildkat skrev:Det er billigere presse støttefoden sammen end at give den et par svejsninger.
Godt tip, tak...

Thoralor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 29 jun 2010 13:48
Min elcykel: Mustang from Kvickly, Diavelo mountainbike, Diavelo EEcykel
Geografisk sted: Næstved

Kvickly elcykel at Nettorvet for 3995 krone

Indlæg af Thoralor » 15 mar 2012 20:45

29 June 2010:
My first trip to Karrebæksminde went well. 24.9 kilometers and when I got back the battery indicator on the bicycle had 3 of 4 lights lit up but on the battery itself the indicator showed 2 of 4 lights, so I think I'll trust the one on the battery more.

I kept it on power level 3 and maintained 24-25 kph most of the way (excepts for a few steep hills.)

Took 3 1/2 hours to get it back to full charge.
15 March 2012:

I should have updated this earlier, but I'm writing now after seeing the Mustang on sale at Nettorvet.dk this week for 3995.

The second summer with the Mustang the battery would die before getting back from Karrebæksminde or after just 18 km. I bought it at the end of June, 2010, so it was just 1 year old.

Now after just 3 kilometers the battery is down to 1 light whereas when new it would have 2 lights after a 20-km. ride, and now I'm lucky if I make it 6 or 7 kilometers before it dies.

This makes me think it's not a real LiFePO4, and maybe that was why FDB never advertised it as having a LiFePO4 battery. Or maybe it's just defective. Anyway, now I've got to try to get a replacement battery from FDB.

Still, 3995 for a 7-speed electric is a pretty good deal, but maybe not if you have to buy a new battery every 2 years.

http://webshop.coop.dk/vare/mustang-elc ... g_banner_1

Billede
Jeg kan læse Dansk, men jeg skriver den ikke så godt, så ba bruge http://translate.google.com hvis du kan ikke læse min Engelsk.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kvickly elcykel med LiFePO4

Indlæg af Vildkat » 15 mar 2012 22:38

Så skal du tænke på at batteriet kun koster omkring de 2300kr, og ikke 4000kr. ;)

JoergenAJ
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 dec 2011 09:44

Re: Kvickly elcykel med LiFePO4

Indlæg af JoergenAJ » 16 mar 2012 07:01

Ja, og for mit vedkommende, kan jeg stadig anbefale venner at købe den cykel, og nu til den pris. Mange kan få masser af motion, der ellers ville tage bussen og bilen eller en stinkende knallertscooter.
Min har kørt stort set upåklageligt, så længe det ikke var under 5 minusgrader. Den lokale Viby J cykelsmed er utrolig flink og large til at fixe de småting der er opstået. fik nyt styr og støttefod gratis.
Eneste jeg vil sige, er at der er 10 kg ekstra vægt på den cykel i forhold til min almindelige Bilka streetbike, noget tung at danse med. Har prøvet at løbe tør for strøm.... Mand det er hårdt at cykle op ad bakker med de ekstra 10 kg plus evt. indkøb på 10 kg ;-) Så det er de lange ture, hvor Kvickly el cyklen er passende. Småture er hurtigere med streetbiken.
Fremtiden byder nok på elcykler der kun har ekstra 5 kg vægt og langt bedre batterier til samme pris.

Besvar