Fantombike.dk?
-
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43
Re: Fantombike.dk?
Din cykel er ikke momentstyret. Det vil sige når du drejer gashåndtaget i bund eller vælger højeste hjælpeniveau får du maksimal hjælp. Og det uanset om der er bakker eller ej. Jeg tror der er noget galt med cyklen du skal have hjælp op ad bakkerne. Ned til forhandleren med den.
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 19 aug 2011 07:17
Re: Fantombike.dk?
tjek ebay.co.uk - der kan du få dele til de fleste elcykler direkte fra kina til yderst fornuftige priser. Selv hvis man skulle tvinges til at betale moms og gebyrer.John Sander skrev:Hej Fantombike.
Jeg skriver til jer for at få noget hjælp. Jeg har fået foræret en elcykel, kinesisk model. TDH19Z.
Der er sket det at gashåndtaget er faldet af og den lille fjeder som skal få håndtaget til at gå tilbage er forsvundet.
Mit spørgsmål er, er der nogen som kan hjælpe mig at skaffe enten en ny fjeder eller et andet håndtag.
Venlig hilsen
John Sander
eks:
http://www.ebay.co.uk/itm/24V-36V-48V-B ... 3cb495f2f6
Jeg er iøvrigt træt af at læse fra div. cykelhandlere om de frygtelige ting fra kina, når virkeligheden er at 95% af alle elcyklers elektronik kommer fra kina.
Min thansen elcykel - produceret i kina, har fuldkomment identisk kontrolpanel som "en dyr europæisk kvalitets cykel".
Jeg har iøvrigt ingen som helst problemer med min elcykel, den virker upåklageligt OG har ikke kostet det samme som en lille bil.
Jeg er med på der leveres massere af billigt skrammel fra Kina, men der leveres lige så meget kvalitet - det er helt afhængigt af hvad cykelproducenten har bestilt.
Sælger man cykler må det være nok at fortælle hvor gode produkter man selv sælger - har man behov for at svine andre til, må det være fordi man ikke kan finde noget fornuftigt at fortælle om sine egne produkter.
Men noget skal man naturligvis sige for at forsvare de exorbitant høje priser elcykler har her i landet.
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 19 aug 2011 07:17
Re: Fantombike.dk?
Hvis cyklen overbelastes kan elektronikken slå fra. Jeg er bestemt heller ikke nogen sylfide og min får lov at arbejde men jeg har dog aldrig oplevet den slår fra. Prøv at sætte hjælpe niveauet lidt ned når du rammer en bakke og se om det går bedre.Gnisten skrev:For tre dage siden fik jeg min nye el-cykel. En Batavus Genova, 24V, 10AH = 240 watt timer. Jeg vil ikke sige at jeg er skuffet, der er jo kun gået 3 dage, men jeg synes at jeg har nogle begynderproblemer.
Jeg har 5 km.til arbejde (og 5 km. hjem), men jeg synes at motorhjælpen slår fra, nå jeg skal op af bakkerne - det er jo der jeg har brug for hjælp. når jeg så er oppe og det går ligeud, tager motoren ved igen. Når motoren slår fra, virker gashåndtaget jo heller ikke. Hvis det kun er rugbrødsmotoren der virker, kunne jeg jo bare have nøjes med den gamle cykel.
Jeg hører ikke til de små piger, der er noget tyngde på cyklen, og jeg spekulerer på om det kan være grunden.
Jeg bruger de 7 gear, som var det min gamle cykel (uden motor), er nede på 1. og 2. gear når det går op ad bakke.
Det er jo ikke meget ved at have hjælpemotor, når den kun virker når jeg cykler ligeud eller ned ag bakke. Til den pris 12.999 kr. skulle den da helst være ok.
Er der nogle der kan gi´et råd.
Mvh
Gnisten
Ellers til forhandleren med cyklen - han har vel ikke solgt dig en cykel der ikke kan håndterer din størrelse.
Re: Fantombike.dk?
Nu er det jo en påstand du kommer med, som ikke behøver at være mere rigtigt end hvad andre siger.Jeg er iøvrigt træt af at læse fra div. cykelhandlere om de frygtelige ting fra kina, når virkeligheden er at 95% af alle elcyklers elektronik kommer fra kina.
Personligt har jeg også haft erfaring med Kinesisk producerede cykler, og der var det altså ikke mere end max 50% der var i orden, men du har da ret i, at kinesere sagtens kan lave kvalitet hvis det skal være. Trods at det var max 50% der var iorden, var det altså stadigvæk en dårlig kvalitet, men en kvalitet der passede til prisen....
Forklaringen på, at kinesisk producerede cykler ofte er dårlige, er ikke kun at nogen tror at en cykel er en cykel, men fordi at skal cyklen være bygget med dele produceret i vestlige lande, så kan delene være pålagt helt op til 400% told (ialt ind og ud af Kina).
Årsagen er, at man engang ville beskytte Europæisk cykelproduktion, og derfor foregår alt cykel produktion typisk i Taiwan, da det ikke er Kina ifølge toldloven, og Kina selv mener Taiwan er KIna, og alle er glade.....
Det er iøvrigt typisk kinesere der er ansat på fabrikkerne.....
Man er derfor nødt til at bygge en Kinesisk produceret cykel med andre fordele end høj vestlig kvalitet på cykeldele generelt, og det er svært i et vestligt mærkevare styret marked.
Dertil kommer at på grund af kulturforskelle, er man nødt til at være tilstede når der produceres i Kina, da man ellers ikke får den forventede forskel.
F.eks er det meget normalt at man ved batteri produktion i alt almindelighed i Kina, selvfølgelig sorterer sine producerede batterier i kvalitets klasser. Stiller du som køber ingen specifikke krav, eller er i stan til at tjekke en kvalitet, så kan du rolig regne med at de bedste batterier bliver brugt som vareprøver når kunder skal købe, og når man skal have den reele levering, så får man de dårligste batterier.... Man får som man betaler efter, og dem der betaler den højeste pris får også en mere ensartet vare. Sådan er det også i Kina.
Men selvfølgelig kan man være heldigt og få et godt Kinesisk produceret produkt, men er det ikke et varemærke, så skal man være mere heldig end hvis man køber et produkt, hvor et vestligt og kendt firma lægger navn til. Simpelt hen fordi at det kendte firma har mere at tabe end et "noname" firma der bare kan lukke biksen ned, hvis der bliver for mange kunder der brokker sig....
Men giver dig ret i, at kan man ikke mærke forskel i brugen af et produkt på 2 forskellige produkter (kinesisk produceret eller ej), så kan man da ligeså godt tage det billigste produkt....
Det gælder ifølge min overbevisning uanset om vi snakker cykler, biler, håndværktøj eller andet....
Problemet er nok nærmere hvor meget erfaring man har til at vurderer om "God rådgivning" er saglig eller bare "salgsgas". I vores tilfælde her med elcykler, er det desværre ikke altid hos cykelbranchen man som måske forventet, får den mest saglige salgstale. Simpelhen fordi, at man ikke i den gammeldags "cykel" branche ved ret meget om elcykler.... Nogen gør selvfølgelig, og så må man som kunde prøve at vurderer om man lige så godt kunne spørge en Bilka medarbejder til råds..... (Med alt respekt for Bilka medarbejdere, da nogen skam også der er meget dygtige)
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 19 aug 2011 07:17
Re: Fantombike.dk?
Jeg er slet ikke uening i at der laves rigtigt billigt lort i kina - og der også har forvildet sig cykler til danmark fra kina der ikke burde sælges her.dk1 skrev: Men selvfølgelig kan man være heldigt og få et godt Kinesisk produceret produkt, men er det ikke et varemærke, så skal man være mere heldig end hvis man køber et produkt, hvor et vestligt og kendt firma lægger navn til. Simpelt hen fordi at det kendte firma har mere at tabe end et "noname" firma der bare kan lukke biksen ned, hvis der bliver for mange kunder der brokker sig....
Når det er sagt - selv de absolut dyreste mærker for lavet deres stel i kina - et hav af dyre mærkevarestumper er produceret i kina - der er intet belæg for at sige at kinesiske dele er dårlige.
Tager du en bilka cykel, er den udstyret med PRÆCIS samme gearsystem, samme krank, samme type fælge, formeligt stel produceret på samme fabrik (der er IKKE mange producenter af alustel i verden!) - og kigger du på eletronikken som er uhyre simpel på en elcykel, ser alt bemærkelsesværdigt ens ud i forhold til langt dyre modeller. Vi taler altså om elektronik der koster 10 kroner at producerer - uanset om det så er håndbygget i danmark bør prisen ikke være så høj som den er visse steder.
Åben et dyrt panasonic elcykel batteri og se hvor der har produceret cellerne...det starter med C.
Og så historien med 400% told - den har jeg set et par sælgere brugt det er ikke korrekt. Der er 14% told på kinesisker cykler og
husk når du stikker dine fødder i et par danske kvalitets ecco sko - så er de kinesiske.
Trek, giant, nishiki - de får alle lavet cykler i kina.
Honda, suzuki, yamaha får motorcykler produceret i kina.
vi lader os snyde og bedrage af smarte sælgere, der hellere vil svine andres produkter fremfor at fortælle om deres egne fortræffeligheder.
Re: Fantombike.dk?
Hej Michael
Jeg er ikke uenig i at der findes kvalitet produceret i Kina, men der er altså forskel på mærkevare produktion i Kina og rent kinesisk produktion, eller måske rettere sagt, så kan der være forskel i stor grad både hvad angår kvalitet, og hvordan de føles at køre på.
Derfor siger jeg også, at man skal tage ud og prøve de forskellige cykler, og dermed drage sine egne konklusioner. Der er jo også personlig forskelle på hvad man kan lide, som denne debat jo også er et eksempel på.....
En elcykel er bestemt ikke "bare en elcykel" og de føles meget forskelligt at køre på, altså ud over at der kan være holdbare forskelle set over tid.
Der er også meget stor forskel på teknikken, der KAN være utrolig simpelt, men også meget stor forskel på HVOR simpel elektronikken er, og om den kan omprogrammers her i landet. Min erfaring siger IKKE at simpel elektronik er mere holdbar end avanceret elektronik, men kan selvfølgelig være tilfældet nogen gange.
De mest avancerede systemer kan styres på forskellig måde, således at man kan få de egenskaber frem i cyklens køremåde, som passer bedst til det temperament man måtte have. Her snakker jeg altså ikke om cykel teknik, men kun om elsystemets teknik. Cykelteknikken kan man jo også mærke hvordan føles ved en prøvetur, så der er langt større grund til at prøvekøre en elcykel end en almindelig cykel før køb.
Som tidligere nævnt har jeg min erfaring fra både rent kinesisk producerede elcykler, men også fra mærkevare producerede cykler fra både Kina, Taiwan, USA og Europa. Om prisforskellen giver sig fuldt udslag er jo en personlig smagssag, lige såvel som det er, hvis man skal vælge mellem en Obel Kadet fra 1977, eller en Audi A6 fra 2012...... Uanset hvad, vil et valg jo være påvirket af hvad man skal bruge cyklen til, og hvor store krav man har til komfort, rækkevidde og eventuelt efterfølgende muligheder for teknisk hjælp og service.
Jeg er godt klar over at en elcykels elektronik stadigvæk ikke er "NASA teknologi", men trods at en elcykels elektronik er forholdsvis simpelt, så kan den stadigvæk give lokale cykelhandlere masser af grå hår..... Derfor er det jo vigtigt også at tænke på om elektronikken kun kan serviceres af en kinesisk telefonpasser, eller om hjælpen kan findes i Danmark, både idag og om 3-4-5 år.
Jeg er ikke uenig i at der findes kvalitet produceret i Kina, men der er altså forskel på mærkevare produktion i Kina og rent kinesisk produktion, eller måske rettere sagt, så kan der være forskel i stor grad både hvad angår kvalitet, og hvordan de føles at køre på.
Derfor siger jeg også, at man skal tage ud og prøve de forskellige cykler, og dermed drage sine egne konklusioner. Der er jo også personlig forskelle på hvad man kan lide, som denne debat jo også er et eksempel på.....
En elcykel er bestemt ikke "bare en elcykel" og de føles meget forskelligt at køre på, altså ud over at der kan være holdbare forskelle set over tid.
Der er også meget stor forskel på teknikken, der KAN være utrolig simpelt, men også meget stor forskel på HVOR simpel elektronikken er, og om den kan omprogrammers her i landet. Min erfaring siger IKKE at simpel elektronik er mere holdbar end avanceret elektronik, men kan selvfølgelig være tilfældet nogen gange.
De mest avancerede systemer kan styres på forskellig måde, således at man kan få de egenskaber frem i cyklens køremåde, som passer bedst til det temperament man måtte have. Her snakker jeg altså ikke om cykel teknik, men kun om elsystemets teknik. Cykelteknikken kan man jo også mærke hvordan føles ved en prøvetur, så der er langt større grund til at prøvekøre en elcykel end en almindelig cykel før køb.
Som tidligere nævnt har jeg min erfaring fra både rent kinesisk producerede elcykler, men også fra mærkevare producerede cykler fra både Kina, Taiwan, USA og Europa. Om prisforskellen giver sig fuldt udslag er jo en personlig smagssag, lige såvel som det er, hvis man skal vælge mellem en Obel Kadet fra 1977, eller en Audi A6 fra 2012...... Uanset hvad, vil et valg jo være påvirket af hvad man skal bruge cyklen til, og hvor store krav man har til komfort, rækkevidde og eventuelt efterfølgende muligheder for teknisk hjælp og service.
Jeg er godt klar over at en elcykels elektronik stadigvæk ikke er "NASA teknologi", men trods at en elcykels elektronik er forholdsvis simpelt, så kan den stadigvæk give lokale cykelhandlere masser af grå hår..... Derfor er det jo vigtigt også at tænke på om elektronikken kun kan serviceres af en kinesisk telefonpasser, eller om hjælpen kan findes i Danmark, både idag og om 3-4-5 år.
Re: Fantombike.dk?
michaelfalk skrev:Hvis cyklen overbelastes kan elektronikken slå fra. Jeg er bestemt heller ikke nogen sylfide og min får lov at arbejde men jeg har dog aldrig oplevet den slår fra. Prøv at sætte hjælpe niveauet lidt ned når du rammer en bakke og se om det går bedre.Gnisten skrev:For tre dage siden fik jeg min nye el-cykel. En Batavus Genova, 24V, 10AH = 240 watt timer. Jeg vil ikke sige at jeg er skuffet, der er jo kun gået 3 dage, men jeg synes at jeg har nogle begynderproblemer.
Jeg har 5 km.til arbejde (og 5 km. hjem), men jeg synes at motorhjælpen slår fra, nå jeg skal op af bakkerne - det er jo der jeg har brug for hjælp. når jeg så er oppe og det går ligeud, tager motoren ved igen. Når motoren slår fra, virker gashåndtaget jo heller ikke. Hvis det kun er rugbrødsmotoren der virker, kunne jeg jo bare have nøjes med den gamle cykel.
Jeg hører ikke til de små piger, der er noget tyngde på cyklen, og jeg spekulerer på om det kan være grunden.
Jeg bruger de 7 gear, som var det min gamle cykel (uden motor), er nede på 1. og 2. gear når det går op ad bakke.
Det er jo ikke meget ved at have hjælpemotor, når den kun virker når jeg cykler ligeud eller ned ag bakke. Til den pris 12.999 kr. skulle den da helst være ok.
Er der nogle der kan gi´et råd.
Mvh
Gnisten
Ellers til forhandleren med cyklen - han har vel ikke solgt dig en cykel der ikke kan håndterer din størrelse.
Hej.
Nu er min nye cykel i orden Der var en fabriksfejl i motoren, så jeg fik et helt nyt forhjul med ny motor, så nu er den bare super
Tak for jeres svar.
Mvh
Gnisten
-
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43
Re: Fantombike.dk?
Hej Gnisten
Jeg har opdaget efter jeg fik ny cykel at man får væsentlig mere hjælp på en 36 Volt end på en 24 Volt Cykel. Men jeg syntes det lyder helt forkert at der slet ikke er hjælp når du er helt nede i gear ved kørsel op af bakke.
Hov, fik lige set det er ok nu, så held og lykke med cyklen.
Jeg har opdaget efter jeg fik ny cykel at man får væsentlig mere hjælp på en 36 Volt end på en 24 Volt Cykel. Men jeg syntes det lyder helt forkert at der slet ikke er hjælp når du er helt nede i gear ved kørsel op af bakke.
Hov, fik lige set det er ok nu, så held og lykke med cyklen.
Re: Fantombike.dk?
Jeg har handlet cykel hos fantombike.dk, og det har ikke været udelt positivt indtil videre. Jeg har beskrevet cyklen, og lidt om købsoplevelsen her.