Promovec whistle

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
rasmussen

Promovec whistle

Indlæg af rasmussen » 20 maj 2012 08:41

Er der nogen, der har erfaringer med den nye promoved Whistle - er den pengene værd?
Jeg kan ikke finde nogen cykel handlere på Fyn, som har den. - jeg synes bare det lyder SÅ smart at batteriet er i kædekassen. :)

dk1

Re: Promovec whistle

Indlæg af dk1 » 20 maj 2012 13:22

Den er først ankommet til Danmark i sidste uge, så det er nok ret begrænset hvor mange der kan have kendskab til den endnu.

Har prøvet den, og den holder 100%. Elsystemet er på engang avanceret og utroligt simpelt, kører godt, og har en kraftig motor og næsten ingen lyd.

Eneste ulempe kan være hvis batteri kapaciteten på de ca. 50km ikke er nok, da man ikke kan få større batteri til den. Men hvem cykler så også mere end 50km dagligt, med mindre det er på cykelture....

Dahl

Indlæg af Dahl » 25 jun 2012 10:21

Hej rasmussen.
Har du fået købt en Whistler, så du har nogle erfaringer at give videre?
Ellers er der en forhadleroversigt her: http://www.promovec.dk/find-forhandler.aspx
Jeg er selv ved at købe en ProMovec Whistler, så jeg er også interesseret i at høre, om der findes erfaringer med den.

rasmussen

Indlæg af rasmussen » 29 jun 2012 13:36

Hej Dahl
Nej desværre - jeg har ringet til forhandlere i Odense uden held. Jeg overvejer, om jeg er nødt til at køre til Hornsyld for at prøve den (jeg synes bare 3 timer i bil er meget, for at prøve en cykel og hvad med reparationer osv....der må da være nogen på Fyn som får den på et tidspunkt 8-) :? )
Storm cykler i Odense har fået Raleighs udgave med batteri i kædeskærmen.

Dahl

Indlæg af Dahl » 29 jun 2012 20:12

Der ser heller ikke ud til at være ret meget forskel på Raleighs og Promovecs model.
Jeg har fået min lokale cykelhandler til at skaffe en Promovec hjem, så jeg glæder mig helt vildt til at skulle prøve den på mandag. Jeg er cykel-entusiast, og har siddet med en alvorlig knæskade i 3 ½ måned. Nu har jeg genoptrænet så meget, at jeg kan cykle, så nu skal jeg på farten :D

Dahl

Indlæg af Dahl » 16 aug 2012 14:55

Jeg har nu haft min Promovec elcykel i en måned, og jeg må sige, den er absolut fantastisk.
Ingen opdager, det er en elcykel, hvis jeg ikke fortæller det.
De mange hjælpeniveauer og "gashåndtaget" gør, at jeg kan cykle sammen med andre på alm. cykler i præcis det tempo, de kører i. Ellers hører man tit, at folk ikke gider køre sammen med én på elcykel, fordi man så skal køre 15, 20 eller 25 km/t.
Jeg kører ikke så langt på en ladning, da mit dårlige knæ stadig gør, at jeg må cykle med meget hjælp.
Eneste minus er, at elsystemet er meget følsomt og kan nemt slå fra, når jeg kører på grusvej eller andet ujævnt underlag.

Hvis man mest kører på asfalt, godt vil være lidt diskret med at man kører på elcykel og gerne vil cykle sammen med folk på alm. cykler, er Promovec Whistle lige sagen :D

Trine Louise

Indlæg af Trine Louise » 15 sep 2012 09:54

Hvis der stadig er nogen der er interesserede i oplevelser med denne model, har jeg lige lavet en anmeldelse på min blog, idét Promovec har lånt mig den de sidste 3 uger.

http://trinelouise.appelby.net/2012/09/ ... c-whistle/

Besvar