Hej
Et hurtigt spørgsmål. Er der nogen her på sitet, der har erfaringer med Raleigh HS Impulse cykler? tak på forhånd
Erfaringer med Raleigh
Re: Erfaringer med Raleigh
Det er da ikke en dansk Raleigh ?
Raleigh er forskellig fra land til land, og syntes ikke lige jeg har hørt om HS....
Raleigh er forskellig fra land til land, og syntes ikke lige jeg har hørt om HS....
Re: Erfaringer med Raleigh
Google er som sædvanligt, din ven.dk1 skrev:Det er da ikke en dansk Raleigh ?
Raleigh er forskellig fra land til land, og syntes ikke lige jeg har hørt om HS....
http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... leigh.html
Det er en tysk model med Panasonic Impulse centermotor.
Der er en til salg i DK i Den blå Avis.
http://www.dba.dk/elcykel-raleigh-hs-im ... -89946595/
En der selv har importeret den fra Tyskland. Et godt køb, som jeg godt kunne have sprunget på, hvis jeg havde haft gysserne.
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Erfaringer med Raleigh
Jeg har ikke prøvet den, men i forhold til prisen og i forhold til batteriet, virker det som et godt købt.
Vær opmærksom på om slid delene (bremse dele/ batteri) er lette at få fat i eller om du skal til Tyskland !!
Vær opmærksom på om slid delene (bremse dele/ batteri) er lette at få fat i eller om du skal til Tyskland !!
Re: Erfaringer med Raleigh
mange tak for bemærkninger
Re: Erfaringer med Raleigh
De tyske Raleigh, går under navnet Kalkhoff i danmark. De har en del hos ebikecenter.dk
Re: Erfaringer med Raleigh
Der må svare til modellen Impuls fra Gazelle, men som i Danmark kun kan fås med et 36 volt 15,5 ah batteri.
www.fantombike.dk/pl/El_Cykel_oversigt_ ... e_380.aspx
Den kører fantastisk, og har f.eks 2 hydrauliske håndbremser, samt fodbremse og er lavet i høj kvalitet.
Den er lige kommet på markedet, og fås i både en dame og en herre version. Umiddelbart et af de bedste bud på markedet med krank motor system.
www.fantombike.dk/pl/El_Cykel_oversigt_ ... e_380.aspx
Den kører fantastisk, og har f.eks 2 hydrauliske håndbremser, samt fodbremse og er lavet i høj kvalitet.
Den er lige kommet på markedet, og fås i både en dame og en herre version. Umiddelbart et af de bedste bud på markedet med krank motor system.
Re: Erfaringer med Raleigh
dk1 skrev:Der må svare til modellen Impuls fra Gazelle, men som i Danmark kun kan fås med et 36 volt 15,5 ah batteri.
www.fantombike.dk/pl/El_Cykel_oversigt_ ... e_380.aspx
Den kører fantastisk, og har f.eks 2 hydrauliske håndbremser, samt fodbremse og er lavet i høj kvalitet.
Den er lige kommet på markedet, og fås i både en dame og en herre version. Umiddelbart et af de bedste bud på markedet med krank motor system.
Helt enig med modellen - det er en der svarer til. Gazelle er, som du skriver lige kommet til landet, hvor Kalkhoff/Raleigh/Derby Cyclewerke har udviklet motoren og har en sortiment på mere end 20 forskellige modeller med samme motor både med og uden fodbremse. http://www.ebikecenter.dk/kalkhoff/
Re: Erfaringer med Raleigh
Kalkhoff og Gazelle har samme ejere, hvilket nok er forklaringen, men de konkurrerer helt klart med hinanden....
I Holland siges det at Gazelle står for mere end 30% af der samlede salg af elcykler, hvilket gør dem til det største mærke der, målt på et enkelt mærke.
Derfor menes der at Gazelle vil ind på det Tyske og det danske marked, og har måske derfor nogle hårde priser på f.eks krankmotor modellen, som er hot-hot-hot syd for den danske grænse.
Gazelle startede sidste forår på det danske marked med eget direkte "salgs apparat", men var her faktisk tidligere også via dansk distributør.
I Holland siges det at Gazelle står for mere end 30% af der samlede salg af elcykler, hvilket gør dem til det største mærke der, målt på et enkelt mærke.
Derfor menes der at Gazelle vil ind på det Tyske og det danske marked, og har måske derfor nogle hårde priser på f.eks krankmotor modellen, som er hot-hot-hot syd for den danske grænse.
Gazelle startede sidste forår på det danske marked med eget direkte "salgs apparat", men var her faktisk tidligere også via dansk distributør.