Kvickly elcykel med LiFePO4
-
- Min elcykel: Mustang from Kvickly, Diavelo mountainbike, Diavelo EEcykel
- Geografisk sted: Næstved
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
My first trip to Karrebæksminde went well. 24.9 kilometers and when I got back the battery indicator on the bicycle had 3 of 4 lights lit up but on the battery itself the indicator showed 2 of 4 lights, so I think I'll trust the one on the battery more.
I kept it on power level 3 and maintained 24-25 kph most of the way (excepts for a few steep hills.)
Took 3 1/2 hours to get it back to full charge.
Bike with my Lowrance GPS
I kept it on power level 3 and maintained 24-25 kph most of the way (excepts for a few steep hills.)
Took 3 1/2 hours to get it back to full charge.
Bike with my Lowrance GPS
Jeg kan læse Dansk, men jeg skriver den ikke så godt, så ba bruge http://translate.google.com hvis du kan ikke læse min Engelsk.
-
What kind of a bike. Where did you get that ?
-
That's the Kvickly Mustang.allancyklen skrev:What kind of a bike. Where did you get that ?
Jeg kan læse Dansk, men jeg skriver den ikke så godt, så ba bruge http://translate.google.com hvis du kan ikke læse min Engelsk.
-
They're back at Kvickly and also nettorvet.dk, but this time for 6,485 dkk: http://nettorvet.dk/soeg/soeg_frm.asp?s ... d=el-cykel
Hej, jeg har brugt en lifebike et par måneder og ville skifte til en cykel med flere gear uden motorbremsning når man slår strømmen fra eller kommer over 25km/t
Så et sted at motor med friløb er mere skrøbelig, ellers lyder det meget interessant med den mustang, hvordan opfører den sig ved 25km/t, føles den bare som en almindelig cykel?
Det ser ellers ud som om det er den samme som lifebike/x-zite, det ser ud til at være samme kontroller og batteri
Så et sted at motor med friløb er mere skrøbelig, ellers lyder det meget interessant med den mustang, hvordan opfører den sig ved 25km/t, føles den bare som en almindelig cykel?
Det ser ellers ud som om det er den samme som lifebike/x-zite, det ser ud til at være samme kontroller og batteri
Hej Solsang...du kan læse mere om Mustangen her: http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=14&t=271
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Til din information bør der ikke være den store forskel på en Lifebike og en Mustang. Ja du får flere gear med en Mustang, men lifebike og X-zite har begge friløb i motoren. (Prøv at cykle på din Lifebike, uden batteri og du vil opleve den cykler som en almindelig cykel, og jo den er tungere).solsang skrev:Hej, jeg har brugt en lifebike et par måneder og ville skifte til en cykel med flere gear uden motorbremsning når man slår strømmen fra eller kommer over 25km/t
Du får dog en kurv med i kvickly til cyklen til samme pris.
-
Yeah, after 25 kmh the motor reduces power, though not suddenly. There is no resistance from the motor without battery power--which was one of my requirements after my past experiences.Vildkat skrev:Til din information bør der ikke være den store forskel på en Lifebike og en Mustang. Ja du får flere gear med en Mustang, men lifebike og X-zite har begge friløb i motoren. (Prøv at cykle på din Lifebike, uden batteri og du vil opleve den cykler som en almindelig cykel, og jo den er tungere).solsang skrev:Hej, jeg har brugt en lifebike et par måneder og ville skifte til en cykel med flere gear uden motorbremsning når man slår strømmen fra eller kommer over 25km/t
Du får dog en kurv med i kvickly til cyklen til samme pris.
It's not too heavy--I think about 23 kg.
Btw, you only get the basket on the ladies model.
The 7-gear is an advantage over the 3-gear not because the extra gears are useful but because 7th has a higher ratio than 3rd on a 3-gear model.
I only use 5th, 6th and 7th, and 7th is still too low a ratio--I'm thinking about putting a larger sprocket on the front to increase the ratio. I really don't understand why they didn't increase the overall ratio to make the 7 gears more useful.
Hej
Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe Kvicklys Mustang Passion Elcykel herremodel til 5500,-, eller Promovec Stream til 12000,-.
På den ene side ville det da være dejligt med en billig elcykel, hvis den er god. På den anden side vil det være en daglig irritation, hvis den volder problemer - så vil jeg trods alt hellere betale mere for noget, der virker.
Er der nogen, der har erfaringer, og som kan råde mig?
Hilsen Birgitte
Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe Kvicklys Mustang Passion Elcykel herremodel til 5500,-, eller Promovec Stream til 12000,-.
På den ene side ville det da være dejligt med en billig elcykel, hvis den er god. På den anden side vil det være en daglig irritation, hvis den volder problemer - så vil jeg trods alt hellere betale mere for noget, der virker.
Er der nogen, der har erfaringer, og som kan råde mig?
Hilsen Birgitte
Hej Birgitte...mit råd er at prøvekøre nogle cykler. Fantombike er en seriøs forhandler hvor der er mulighed for at prøve forskellige cykler. Jeg er selv lidt lun på en Raleigh til 9999kr. som jeg vil prøvekøre på lørdag ved Roskilde http://www.fantombike.dk/ActivityCalend ... d=09-18-10