Hvad skal jeg købe

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Hanne Andersen

Re: Hvad skal jeg købe

Indlæg af Hanne Andersen » 29 mar 2012 15:13

Hej det nytter ikke noget at det kun er sadlen der er i rigtig vinkel men sørg også for at den har den rigtige højde i forhold til pendalerne for skal man sidde rigtig og kunne træde ordenligt og ikke få ondt i ryggen skal man næsten have benet helt strukkent ud når pendalen er nede ( ved godt at man så ikke altid kan nå jorden med foden når man sidder på sadlen )dette er noget jeg fik at vide af en der træner cykelrytter
:roll: for da vi sidste år startede op med at cykle efter 4 år hvor cyklen ikke havde været brugt (på grund af sygdom og skulle være med til genoptrænning ben musklerne her efter )fik jeg problemer med min ryg gjorde ondt men efter jeg fik stillet sadlen ind i den herover omtalte indstilling har jeg ikke haft problemer ;)og vi cykler 26-28 km hver anden dag nu

plysling

Re: Hvad skal jeg købe

Indlæg af plysling » 01 apr 2012 09:00

Hej.
Jeg har selv en momentstyret elcykel (Giant) og er meget glad for det system. Skulle lige vænne mig til at pedalerne føles lidt anderledes, men jeg ville ikke bytte. Der skal ikke trædes meget og det giver en mere glidende kørsel end dem jeg har prøvet uden momentstyring. Så und dig selv at prøve èn af dem. Batavus har vist også en med "gå-funktion". Gashåndtag som hjælper op til 6 km hvis man er nødt til at trække cyklen. Og god fornøjelse -det er skønt at have en elcykel. :D

Besvar