Elcykel til 26km om dagen

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
hejs
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 aug 2018 21:45

Elcykel til 26km om dagen

Indlæg af hejs » 10 aug 2018 22:00

Jeg har fået nyt job for 2 måneder siden, som er 13 km. fra hvor jeg bor. For tiden så cykler jeg til arbejde på en almindelig cykel.
Det går også fint, men det er meget tid at bruge frem og tilbage, samt sådan en tur på cykel giver nemt sved på panden og bliver trættende med en taske på ryggen. Jeg overvejer derfor en elcykel, for, tildels at komme hurtigere frem og gøre turen lettere.
Turen til arbejde er cykelstier hele vejen, men med nogle bakker.
Da turen går ind mod københavn, så er cykel eller offentlig transport at foretrække. Jeg kan dog godt lide at cykle på vej til arbejde, da det frisker mig op med noget frisk luft og foretrækker derfor cyklen fremfor det offentlige.

Der står bycykler en lille km. fra hvor jeg bor og 500 m. fra mit arbejde, så jeg undersøgte også denne mulighed. Jeg synes dog det er mange penge at smide om måneden hvis man bruger cyklen 60-90 min. om dagen man-fre (2x13 km). Så ser jeg at jeg lige så godt kunne købe en elcykel, da den så hurtigt vil tjene sig hjem igen.

Nu læser jeg rundt omkring, at man ikke skal gå med de billige da de ofte ikke holder i længden. Jeg har dog langt fra styr på hvad der er et fornuftigt prisleje og hvilke mærker der er gode.
Jeg har set på elcykler hos COOP, men ved ikke hvordan kvaliteten er på dem. Jeg synes selv at en Mustang Excellence er en pæn cykel (https://shopping.coop.dk/vare/mustang-e ... 0381840473), men aner ikke om den er god eller ej.
Jeg søger noget helst omkring det prisleje.

Jeg har også læst at man skal skifte batteriet hvert 2. år, da de hurtigt bliver dårlige. Er der noget man skal tage højde for mht. batteriet når man køber en cykel?

Thoralor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 29 jun 2010 13:48
Min elcykel: Mustang from Kvickly, Diavelo mountainbike, Diavelo EEcykel
Geografisk sted: Næstved

Re: Elcykel til 26km om dagen

Indlæg af Thoralor » 10 sep 2018 11:58

Hi,

I was sorry to see no one replied to your post. I guess the forum is not too active any longer. I haven't been here in years.

A lot of us gave up electric bikes because of the battery problem. I switched to a lightweight Trek fitness bike which I really like.
Senest rettet af Thoralor 26 okt 2018 17:53, rettet i alt 1 gang.
Jeg kan læse Dansk, men jeg skriver den ikke så godt, så ba bruge http://translate.google.com hvis du kan ikke læse min Engelsk.

Bikerjoern
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 sep 2018 14:16

Re: Elcykel til 26km om dagen

Indlæg af Bikerjoern » 21 sep 2018 10:13

Hej. Lige nu fås Benelli Alpan til 7000kr. Fik selv en for nogle uger siden. De første 500km har været en stor fornøjelse. De 2x20 km dagligt klarer den fint. Den er med Bafang motor og 8,8 Ah batteri fra Samsung. Det er muligt at batteriet er et svagt punkt. Men Samsung batterierne fås flere steder på nettet. Jeg håber at vride 10000 km ud af batteriet inden 2 år før det skal skiftes.

Besvar