Tilbud fra Bilka

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
kbe
Site Admin
Min elcykel: Falter P 2.0 E herrecykel. Batteri med 36 V Li-ion og 7,0 Ah. Børsteløs motor i bagerste nav.

Tilbud fra Bilka

Indlæg af kbe » 01 jun 2007 08:47

Bilka har et godt tilbud denne uge:

Billede

Det skal lige bemærkes, at SCO fra Bilka ikke har noget at gøre med det hæderkronede "SCO - Verdensmestercyklen". Den danske fabrik er lukket for længe siden, men Bilka har lejet rettighederne til navnet fra Kildemoes. Efter sigende skulle SCO-cyklerne fra Bilka dog være udmærkede.

Jeg gætter på batterierne er NiMH, men jeg kunne ikke lige finde noget om det på Bilkas sider. Et hurtigt regnestykke giver 24V * 10Ah = 240Wh. Dvs. i bedste fald kan man køre i knapt en time.

/Kjeld

dk1

Re: Tilbud fra Bilka

Indlæg af dk1 » 07 jun 2007 10:01

Den der model med sidetasker har blybatterier, og kun i den ene taske.
Jeg har kikket i den lokale Bilka på SCO cyklerne, og der står på alle SCO cyklerne at de er på 180W og ikke 250W som Bilka lover. Det er mig ret umuligt at få at vide hvorfor de så skriver 250W i reklamerene.

kbe
Site Admin
Min elcykel: Falter P 2.0 E herrecykel. Batteri med 36 V Li-ion og 7,0 Ah. Børsteløs motor i bagerste nav.

Indlæg af kbe » 07 jun 2007 12:33

Kan det ikke være, det er 250 W i forbrug og 180 W i ydelse?

/Kjeld

king71

Indlæg af king71 » 23 jul 2007 12:03

Jo det er 180 W i ydelse og det skal der 250W til, Som en støvsuger på 2500 W heller ikke suger med 2500W men 3 - 400 , Men har altså set en del der har problemer med de der SCO, Som ikke har noget og gøre med det SCO som nogle af os kender, Har Selv en Schwinn el kardan cykel
Der kommer flere forskellige modeller. http://www.schwinnbike.com/products/int ... php?id=110

kbe
Site Admin

Indlæg af kbe » 23 jul 2007 12:14

Din link virkede ikke rigtigt, men jeg så du nævnte den i en anden tråd. Har du givet 12499,- for den? Det var ellers en sjat. Men sådan et Lipo-batteri er da vist også noget af det bedste man kan opdrive.

Det er skægt med kardantræk. I et (meget) gammelt nummer af Populær Mekanik, så jeg en reklame for en cykel med kardantræk. Slut med at få buksebenet ind i kæden og nul vedligehold. Blandt motorcykler er kardantræk vist også ret populært. Men der skulle gå nogle kræfter tabt tandhjulene - kan du mærke det?

/Kjeld

king71

Indlæg af king71 » 27 jul 2007 21:57

Jeg fik 10 % på min cykle :lol: Jeg kan overhoved ikke mærke det er med kardantræk, Jeg prøve en alm. cykle med kardantræk inden jeg bestilte min el cykle, Vil lige prøve det, Jeg var meget overrasket, Man siger der er 3 % mindre i kraftoverførsel i forhold til alm. kædetræk og det er vel og mærke en REN og ny kæde, og det er jo ikke så tit en kæde er hel ren og smurt, Så jeg kan kun anbefale kardantræk.
Og jo det er en sjat penge :shock: , men køre 14 km på arbejde, og var ved og være træt af den modvind og bakker, Men det mærker jeg ikke noget til nu. :lol:
Den er også god med en Børne trailer på slæb.

Hilsen
Kenneth

dk1

Indlæg af dk1 » 18 aug 2007 14:57

Ifølge cykel loven må motoren jo yde 250W og det er jo lækkert at have en så stærk motor som muligt. Når der så skrives 250W kan en del jo godt komme til at tro at det er en 250W ydelse og ikke 180W som SCO og Schwinn's motorer har. Har f.eks prøvet Texas cyklen som også har en 180W motor og der er godt nok noget mindre hjælp når man skal op af en lang bakke, iforhold til en 250W som jeg selv har.

Schwinn's elcykler ser ellers også lækre ud og fandt nogle billeder af Kardan cyklen men også af de andre hos Diavelo: http://sa06000370.eseller.dk/products/p ... uItemID=62

Den må prøves, men er vist desværre udsolgt for i år.

CAR

Indlæg af CAR » 24 sep 2010 23:16

Bilka har ofte elcykel tilbud, de kommer og går. Jeg glæder mig til næste gang, der kommer et sådan tilbud, så skal både min kone og jeg have en elcykel. Men indtil videre må vi nøjes med at læse Bilka tilbudsaviser og holde øje med avisen :D PS: Tak for et godt forum, har læst med herinde i lang tid og har endelig fået oprettet en bruger!

Thoralor
Min elcykel: Mustang from Kvickly, Diavelo mountainbike, Diavelo EEcykel
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Thoralor » 01 okt 2010 04:59

dk1 skrev:Ifølge cykel loven må motoren jo yde 250W og det er jo lækkert at have en så stærk motor som muligt. Når der så skrives 250W kan en del jo godt komme til at tro at det er en 250W ydelse og ikke 180W som SCO og Schwinn's motorer har. Har f.eks prøvet Texas cyklen som også har en 180W motor og der er godt nok noget mindre hjælp når man skal op af en lang bakke, iforhold til en 250W som jeg selv har.
It would be interesting to meet with our bikes and compare the power (and other features). My Mustang says 200 watts, but most people are quite surprised at the power when they ride it.

I certainly don't need more power--even up hills I'm in 7th gear most of the time, and more power means more power drain from the batteries and possibly shorter range.

Anyway, we should try to have a meeting with our bikes in the spring. Maybe Fantombike would like to provide the food and drinks :D
Jeg kan læse Dansk, men jeg skriver den ikke så godt, så ba bruge http://translate.google.com hvis du kan ikke læse min Engelsk.

Besvar