Valg af cykel hjælp

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Helle

Valg af cykel hjælp

Indlæg af Helle » 19 sep 2010 05:10

Hej alle
sidder og overveje at købe en elcykel.
Havde lidt bestemt mig for kvickys cykel til 6500
men nu har jeg kigget lidt på fantombike.dk
som har en cykel til samme pris Schwinn Campus DM 21 gear, Litium, 24V, 5AH
http://www.fantombike.dk/pi/Schwinn_Cam ... 9_105.aspx
nu sidder jeg så og tænker hvad er bedst??
skal cykle til og fra arbejde ca 12 kilometer hver vej.

Mvh
Helle

jensw

Re: Valg af cykel hjælp

Indlæg af jensw » 19 sep 2010 09:46

Ja Helle...det er et godt spørgsmål:-) Thoralor har jo nøje beskrevet Mustang fra Kvickly http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=3&t=301
Thoralor er helt oppe og ringe over Li-FEPO4 batterier;-) De er ret nye på markedet og måske er de smaddergode? Men kvaliteten af batteriet er afhængig af flere ting end lige hvilken lithium teknologi man bruger http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=3&t=311
Batteriet på Schwinn hvis du lægger en tusse og opgraderer til 10AH er et kvalitets batteri som vil holde flere år (2-5?) med dit kørselsbehov (et batteri forringes fra day one:-( men holder jo alligevel længe...de skal bare oftere i laderen) Når du skal have et nyt Schwinn batteri skal du desværre hoste op med 3000+ kr. medmindre man kender en nørd der kan sætte billige Li-FEPO4 celler i?
Nu kommer vi til gearet...altså Schwinn campus har racergear/udvendigt gear/derailleur-gear som kræver lidt mere omsorg og rensning især om vinteren:-)
Scwinn har ikke fodbremse og derfor skal du også kunne lide at justere håndbremserne som jo skal have klodser og lidt kærlighed en gang imellem...
Motoren på Swinn er Protanium og styringen er enkel og elegant. Hjulene er ku 26" mod standard 28". Alle disse detaljer gør at man sagtens kunne blive forelsket i Schwinn campus men det kræver at man er cykelpige eller har en kæreste der gider pille lidt;-) P.S forvent ikke at cyklen ruller superlet når strømmen er slukket. Sådan er det bare og det er en helt anden diskussion som også er diskuteret i ovennævnte kvickly-tråd....

lisbeth77

Indlæg af lisbeth77 » 20 sep 2010 11:35

Jeg vil også gerne have nogle råd. Jeg er ikke vant til at cykle idag, men vores arbejdssituationer gør at jeg nogen gange er afhængig af bussen, og det er ikke fedt når den sidste bus går kl 16.00(men sådan er det jo at bo på landet). Jeg vil max. få brug for den 2 gange om ugen ca. og vil derfor ikke bruge en masse penge på den(max. 7000,-), og slet ikke når jeg ikke ved om jeg også får mig taget sammen til at bruge den om vinteren.
Den typiske tur er på 12 km hver vej, og går op af bakke hele vejen hjem, derfor drømmer jeg om en el-cykel.

Jeg har være ude og prøve en model fra t-hansen. fantastisk cykel,nem at cykle uden strøm, nemt system, men larmer lidt.

Så har jeg set på cyklen fra kvickly, men synes den er svær at bedømme når jeg ikke kan komme til at prøve den...i vores kvickly er den ikke engang udstillet med batteriet, så vægten er også svær at bedømme.

Jeg er ikke interesseret i en model med gashåndtag, det skal være nemt og lige til også skal den være nem at cykle på uden strøm.

En anden ting er også at de fleste cykeler kun kan klare en max. vægt på 100 kg, så dem kan jeg ikke bruge. Kvickly og t-hansen kan klare 120 kg, jeg vejer lidt mere(men cykelen skulle jo gerne hjælpe mig ned i nærheden af de 120 kg), men hvor meget man skal ligge i det, det kan jeg ikke rigtig finde ud af....?

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Vildkat » 20 sep 2010 12:04

Kvickly og T-hansen bygger på samme batterier og elektronik, så der vil ikke være forskel i følelsen af køre på dem. Der er enkelte forskelle imellem dem. Med Kvickly cykel får du også en cykelkurv med i prisen.
Jeg ved at T-hansen model ruster i skruerne (efter små 3 mdr).
Gå udfra at vægten er den sammen på begge cykler (en kurv vejer måske lidt mere).

Til dine behov er kvickly's cykel et godt valg, og du kan altid købe et nyt batteri fra T-hansen (omkring 2200kr). Du skal dog cykle 6-7km/t før motoren starter.

lisbeth77

Indlæg af lisbeth77 » 20 sep 2010 12:08

Kan oplyse at hvis du køber den over nettorvet til 6495,- så får du en cykelkurv med, men da jeg var i butikken i lørdags for at kigge på den, der sagde de at det var den samme cykel som stod i butikken til 5995,- men uden kurv. glemte så at spørge til lås, men den skal nok købes ved siden af som til alle andre

lisbeth77

Indlæg af lisbeth77 » 20 sep 2010 12:09

Undskyld jeg spørger, men hvorfor skal jeg cykle 6-7 km før batteriet starter? den jeg har prøvet startede så snart jeg drejede rundt på pedalen

lisbeth77

Indlæg af lisbeth77 » 20 sep 2010 12:10

hov undskyld, så ikke lige at der stod 6-7 km/t

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Vildkat » 20 sep 2010 12:18

Du vil opleve det, hvis gearet står tungt, så skal man lige huske at sætte gearet ned. Ellers kan den være lidt tung, at komme i gang.
men er du vant til en almindelig cykel, tænker du ikke over det. ;)

clausa

Indlæg af clausa » 23 sep 2010 13:43

Hej alle. Så lige at znappi.dk er blevet forhandler af el-cykler fra Lifebike: http://www.znappi.dk/shop/el-cykler-25c ... =El-cykler

Helle

Indlæg af Helle » 23 sep 2010 16:11

Øv øv
ville købe kvickly mustangen så er den for stor til mig. :roll:
så nu skal jeg finde på noget andet er kun 154 høj
nogen der har et forslag

Mvh

Helle

Besvar