Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 21 feb 2011 16:23

Fin side i har her. Tog dog lidt tid at finde ind her.

Jeg er ganske ny, selvom jeg i et stykke tid har undersøgt markedet for elcykler.

Jeg er faldet over en elcykel fra EBIKE, som jeg synes ser fin ud

Ebike Discover elcykel - Vare nr.: 10003 med 3 indvendige gear.

Pris: 8995 .00 DKK (inkl. moms)

Den kan fås med en pluspakke, samt ekstra stort batteri.

Er der nogen af jer der kender denne elcykel. ?

Hvad med indvendige gear kontra udvendige gear ?

Hvad med service ?

Hvad med reklamation ?

Skal købes via bankoverførsel ... hvad siger i til det ?

Håber at høre godt om denne elcykel, da jeg er tæt på at købe den.

Forhåbentlig snart elcykel ejer

mvh

Trine Louise
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 apr 2008 21:09

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af Trine Louise » 21 feb 2011 18:23

Hej John

Jeg synes at e-bike ser fin ud på papiret - specifikationerne er gode, det er noget af det stærkeste på markedet især med opgradering af batteri.

Men jeg synes det er vigtigt at du prøver den før du køber. F.eks. kan 3 gear godt være for lidt - afhængig af hvordan de ligger. Og så er der også lige det med størrelsen, den skal jo passe til din fysik.

Bankoverførsel er ikke så fedt efter min mening, i hvert fald ikke hvis det skal ske før du får varen. Kan det ikke lade sig gøre at prøve og afhente cyklen hos en forhandler? De har forhandlere flere steder i Danmark, så vidt jeg kan se.

Held og lykke med at finde en el-cykel!

Mvh. Trine Louise

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 21 feb 2011 23:34

Hej Trine Louise

Tak for dit svar ... og jo god idé ... jeg skal selvfølgelig købe den hos en forhandler. Både for at prøve den og så betale kontant ved levering.

Jeg er ikke vild med udvendig gear ... Har du nogen erfaring med det ?

Mvh

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af Vildkat » 22 feb 2011 12:13

Denne cykel er en lidt tungere cykel med en vægt omkring de 27 kg, og årsagen er forhjulsaffjedringen på cyklen.
Udvendige gear er mere sårbare overfor snavs og skidt, til gengæld har udvendige gear en lavere vægt end indvendige, og udvendige gear er lettere at skifte.

Der findes 3 steder hvor denne cykel kan prøves Ølstykke, Otterup, og i Vejle.

Ved fejl har du krav på at reparation af cyklen, ellers kan brugsdele som bremser, støtteben mm. klares af den lokale cykelsmed.

Ved betaling med Dankort kan du annulere din betaling hvis du ikke modtager cyklen.
mvh
Ole

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 22 feb 2011 14:19

Hej Ole

Tak for dit svar ...

Kunne jeg lokke dig til at vurdere lidt mere på cyklen :-)

Mvh

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af dk1 » 22 feb 2011 19:31

Umiddelbart ligner det en kinesisk produceret elcykel, og at hjulene er i størrelse 26", hvilket betyder at det er en forholdsvis lille cykel.
At det er en kinesisk produceret cykel betyder ofte at kvaliteten er lidt lavere, mest fordi at der er nogle toldafgifter på cykeldele både ind og ud af Kina. Det er derfor at de fleste kvalitets cyler kommer fra Taiwan, da det told mæssigt ikke er Kina... Noget politisk halløj...
En cykel består typisk af dele fra mange steder i verden, og hvis der skal være vestlige kvalitetsdele på den, er den derfor typisk produceret i Taiwan, og det er også derfor de helt store fabrikker ligger der.

Jeg syntes også du skal prøve den inden køb, da en formentlig så lille cykel kræver at du ikke er alt for høj i kropsbygning.
Hvis det er en kinesisk cykel, er det sikkert også et kinesisk noname batteri, og det er typisk af "svingende" kvalitet.

Det med at den kun har 3 gear syntes jeg også er for lidt, men det er selvfølgelig en smagssag.

Der er masser af gode kendte mærke elcykler i prislaget lige over denne pris, og det gør jo at besparelsen ved at tage chancen med et ukendt cykelmærke er lidt lille i dette tilfælde.

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 22 feb 2011 21:21

Tak for det DK1

Det gav lidt at tænke over ...

Jeg skal prøve den på lørdag ...

Jeg må prøve at finde ud af hvor den kommer fra ...

Mvh

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af Vildkat » 23 feb 2011 11:01

Det er en kineser cykel, selvom der står på hjemmeside, at det er dansk design. Man henvender sig til fabrikken, og via et afkrydsningskema vælger hvilken stel, lygter, bremser mm. man vil ha, og så er det Dansk design ;)

Der kan være et problemer med at kinesere vejer mindre, så nogle gange er cyklerne kun designet til 75kg, og med hensyn til rust (altså mht. matriale valg på cyklen).

Folk har forskellige behov mht. elcykler, om det er et hjælpemiddel, eller et alternativ til bilen, hvor langt man skal cykle osv.

Tænk på at elcyklen som en brugsgenstand, som bliver slidt, og som også bliver udviklet. Min første elcykel vejede 39kg, fra omkring 2005, og min elcykel fra 2010 vejer 22kg. Batteriernes kapacitet har mødt den fysiske grænse pt, så batterierne bliver fysisk større, og der kommer flere batterier på cyklen, så rækkeviden bliver omkring de 90-120km. Her er et eksempel, som vi ikke har set i Danmark endnu.
http://en.luyuan.cn/product/pb108.asp

Så du skal nok ikke forvente mere end 2-3års levetid, men mindre du vælger at levetidsforlænge cyklen, med nye dele (bremser , krank, batterier mm.)

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af dk1 » 23 feb 2011 14:43

Det ser ud til at den har 2 batterier på, da der er plads både på bagagebærer og bag sadelstangsrøret..
Ellers lyder det for en gang skyld som om de ikke overdriver med hensyn til kapaciteten ;-)

Tror nu nok at der kan puttes mere energi i den samme batteriplads fremover, som f.eks Panasonic kan i deres nye 12AH batteri, som hverken vejer eller fylder mere end deres 9AH batteri. Dertil er teknologien forbedret så det hedder 1000+ antal cykluser på levetiden eller 5år +. Det er jo en forbedring på samme batteriplads på langt over 100%, hvis der sammenlignes på forventet antal km der kan rykkes ud af batteriet.

Det går sikkert lige som med mobilen der også havde kæmpe store batterier i starten, hvor den idag inklusiv telefon jo kan fås langt under 100 gram...., og med meget længere taletid per opladning.

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 24 feb 2011 17:36

Jeg skal som sagt op til Ølstykke for at prøve denne kinesercykel Ebike Discover på lørdag.

Jeg skal selvfølgelig prøve den ...

Hvad skal/kan jeg afprøve på sådan en prøvetur ...

Undre mig over, at der ikke er et eneste ord på nettet overhovedet fra folk, der har sådan en elcykel fra Ebikeshop ...

De har været igang siden 2005 ...

Er det dårlige tegn ?

Mvh

Besvar