Side 1 af 1
E-Fly fra sep. 2010
: 28 apr 2011 13:51
af John Gorm
Min veninde har en E-Fly fra sep. 2010 24V 10Ah (LiOn) 250W ... 14000Kr incl. lås, støttefod, lys og kurv.
Hun har nu fået ca. 4 km til arbejdet og påtænker derfor at sælge den.
Hun regner med at kunne få 9000 for den ...
Er det realistiskt ... ?
Har nu på min egen EbikeShop Discover 36V, 11Ah, 250W, kørt over 1000 km siden feb. med stor fornøjelse.
Jeg har sparet 1100 kr i benzin i samme periode ... samt formodentligt en del CO2 ...
Er rigtig glad for affjedringen i sadlen og forgaflen. Når jeg kommer susende med 30 .. 32 km i timen, med hårdtpumpede dæk,
så betyder et lille pump på vejen altså meget.
Længste tur 60 Km (2 * 30) på én opladning ...
Nu lige når jeg har jeres opmærksomhed ... har i nogle synspunkter på batteri kapacitet og priser i fremtiden ?
Mvh John Gorm
Re: E-Fly fra sep. 2010
: 28 apr 2011 17:11
af Vildkat
Hmm. det er måske lidt svært, eftersom at hun kan købe en 2011 basic for 9.995kr
http://www.e-fly.dk/Produkt.aspx?prodID=22.
Mht. batterier og priser bliver nok dyrere i fremtiden, når kapaciteten bliver større. Jeg tror at 24V systemet vil blive overtaget af 36 volt.
Re: E-Fly fra sep. 2010
: 10 maj 2011 09:18
af mette
Hvorfor sælger hun sin EFLY el cykel? Er hun ikke tilfreds med den?
Og hvordan kan du komme op på over 30 km i timen, er det med hjælp helt op til den hastighed?
Re: E-Fly fra sep. 2010
: 12 maj 2011 09:30
af John Gorm
Jo ... Mette, hun er både meget tilfreds og meget glad for sin elcykel.
Hun flytter tættere på sit arbejde, og har derfor ikke brug for den.
Min egen som er en Discover fra Ebikeshop kører 25 Km/t, men med rugbrødsmotoren slået til kommer op på 30-32 Km/t
. Jeg kan bade på arbejdet, så det går fint, at blive lidt svedig. Det vigtigste for mig er, at få noget motion. Min puls ligger mellem 140 og 150 i ca. 24 min.
Har nu kørt ca 1200 km siden d. 26 februar. Jeg er meget glad for min cykel. Den er ikke noget arkitektonisk vidunder og den er lidt tung, men den kører dælme godt ...
Mvh John Gorm
Re: E-Fly fra sep. 2010
: 12 maj 2011 14:24
af mette
Det er jeg glad for at høre, for jeg har lige købt en. Jeg gav 13000 kr for ny model. Jeg fik 1000 kr. i rabat. Et nyt batteri skulle koste 3000 kr!!
Jeg vil spørge en veninde, om hun skulle være interesseret.
Ved I eller andre, hvor meget prisen er i el-forbrug for en opladning? Det kan jo meget vel være at en solcelleoplader hurtigt tjener sig ind!
Jeg vil foreslå hende at byde 8.000kr!
VH Mette
Re: E-Fly fra sep. 2010
: 12 maj 2011 23:54
af dk1
1 kr per opladning er et godt gæt, hvis det gælder et batteri der strækker til en 50km eller der omkring.
Det er nok lidt højt sat, så det er ikke strømmen der koster, men mere afskrivningen/ældning på batteriet, og specielt hvis man ikke bruger cyklen ret meget.
Som med mobiltelefoner ældes batteriet også selv om det ikke bruges ret meget, så regnestykket vil se forskelligt ud fra bruger til bruger.
En solcelleoplader tror jeg ikke er den store økonomiske fordel, men det er jo hjemmelavet strøm...., men der er jo også "grøn" strøm i stikkontakten fra vindmølleproduktion. Men derfor kan det jo godt være med til at gøre det sjovere at have et eldreven transportmiddel.
Har testet det med en strømmåler man kan købe for ret små penge, og en opladning tager som regel mellem 0,3 og 0,45 KW lidt afhængig af hvor tomt batteriet er kørt fladt..... (på et 36V 9AH litium batteri)
Re: E-Fly fra sep. 2010
: 14 maj 2011 08:25
af Vildkat
Men mindre at man tager på en gammeldags cykelferie, hvor man sover i telt. Her kan alternativ opladning komme på tale, eller hvis man har en elbil vil et solcelle husanlæg også gøre en forskel. Det er som dk1 billigt at lade sin elcykel op, og tilbagebetalingstiden for en solcelle er for lang i forhold til prisen for strøm.