jeg har lige fået et forhjul med motor på. Der er 3 tykke, og 5 tynde ledninger i kablet fra motoren. Jeg har en anden motor hvor der kun kommer 3 tykke ledninger ud.
Spørgsmål: Hvorfor er der 8 ledninger, og hvad skal de bruges til?
Mvh. Anders
Mange ledninger til motor
Re: Mange ledninger til motor
De bruges til cyklens elsystem.....
Skal du skifte en motor, skal du benytte en motor der passer til dit elsystem.
Du kan jo heller ikke bare kaste hvilken som helst motor i en bil.
Motorer styres forskelligt, og nogle motorer har endda controller indbygget i selve motoren.
Skal du skifte en motor, skal du benytte en motor der passer til dit elsystem.
Du kan jo heller ikke bare kaste hvilken som helst motor i en bil.
Motorer styres forskelligt, og nogle motorer har endda controller indbygget i selve motoren.
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Ved 3 ledningers version styrer man motoren med en nul ledning og 2 fase ledninger.
Ved 8 ledningers version vil jeg tro at de 5 tynde ledninger er signaler/impulser fra motoren, på hastigheden, og effekten afsat i motoren.
Kan det passe at 8 ledninger er en ældre type motor, eller fra en type med display?.
Ved 8 ledningers version vil jeg tro at de 5 tynde ledninger er signaler/impulser fra motoren, på hastigheden, og effekten afsat i motoren.
Kan det passe at 8 ledninger er en ældre type motor, eller fra en type med display?.
-
De 3 tykke ledninger er dem som styre motoren, de fem tynde kan til andet tilbehør til elsystemet, prøv bare at sætte de 3 tykke til, kan den køre så glem alt om de 5 tynde.
-
Nå... Er der nogen der kan bruge sådan et komplet forhjul med motor? Det er fra en "pro-movec sprint".
Evt byttes med et andet forhjul på 24V
Evt byttes med et andet forhjul på 24V
Hej
Bare udlad de tynde ledninger (det er sensor ledninger din controller ikke har )
Bare udlad de tynde ledninger (det er sensor ledninger din controller ikke har )