Ifølge Kildemoes er der et patenteret torque sensor system som giver konstant feedback om cyklistens pedaltråd til motoren, som doserer motorkraften herefter. Jo hårdere tråd i modvind eller op ad bakke f.eks. jo mere assisterer motoren.
Det er muligt, men jeg syntes ikke jeg kan mærke nogen forskel på om jeg kører på trin 1, 2 eller 3 (som du selv sætter den til).
Af en eller anden grund kommer der fejl på censoren der sider i kranken, pedalerne eller i skærmen (ved ikke lige hvor), men cykelhandleren påstår at de gange jeg har været der, har denne været ude af drift på grund af støv og møg. Nu kører jeg hverken i skoven eller på grusveje så jeg syntes det er træls at jeg skal tage skærmen af og rense den når jeg har cyklet (har ikke prøvet endnu), er nervøs for at ødelægge noget.
Hvad gør i andre?
Censorer lukker til
-
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Censorer lukker til
Jeg har haft det samme problem. Det som jeg tror er årsagen, er ikke selve sensoren (som sidder ved kranken). Sensoren er en række spoler, og på pedalen armen sidder der en ring med et antal magneter. Øger man afstanden (pga skidt) imellem spolen og magneten så kan signalet, fra sensoren blive for svagt eller forsvinde.
Det som jeg tror er fejlen er at der er dårlig forbindelse i det stik som forbinder sensoren med kontrolleren. Kontrolleren ligger i baggage modulen, eller det sted hvor batteriet tilsluttes. Den kan åbnes med et par skruetrækkere. Ledningerne ligner meget hinanden, Så noter op, hvilken ledning som går til hvad (og ta et billede af det hele som dokumentation, til den senere samling). Der sidder 5-6 ledninger med 2 polet eller 3 polet stik.
Alternativ kan du printe AMU kurset i elcykler ud til cykelsmeden, og spørge ham om, han hørt om dette fantastiske kursus
Det som jeg tror er fejlen er at der er dårlig forbindelse i det stik som forbinder sensoren med kontrolleren. Kontrolleren ligger i baggage modulen, eller det sted hvor batteriet tilsluttes. Den kan åbnes med et par skruetrækkere. Ledningerne ligner meget hinanden, Så noter op, hvilken ledning som går til hvad (og ta et billede af det hele som dokumentation, til den senere samling). Der sidder 5-6 ledninger med 2 polet eller 3 polet stik.
Alternativ kan du printe AMU kurset i elcykler ud til cykelsmeden, og spørge ham om, han hørt om dette fantastiske kursus
Re: Censorer lukker til
Du kan prøve at holde lyskontakten inde mens den er tændt, og så skulle den resætte elsystemet.
-
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43
Re: Censorer lukker til
Tak for tippet. Hvad er årsagen? - er det bare dårlige stik? Går de løs?
Det vil jeg prøve næste gang.
Jeg er begyndt at blæse med trykluft nede ved kranken og skærmen når jeg har kørt en længere tur. Det skulle formentlig holde møg og støv på afstand.
Jeg vil helt klart printe kurset ud næste gang jeg skal til cykelhandleren for de aner ikke ret meget om elcykler.
Det vil jeg prøve næste gang.
Jeg er begyndt at blæse med trykluft nede ved kranken og skærmen når jeg har kørt en længere tur. Det skulle formentlig holde møg og støv på afstand.
Jeg vil helt klart printe kurset ud næste gang jeg skal til cykelhandleren for de aner ikke ret meget om elcykler.
Senest rettet af permacjensen 14 jun 2010 09:52, rettet i alt 1 gang.
-
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 11 jun 2010 11:43
Re: Censorer lukker til
Er det ikke det samme der sker når batteriet tages ud, eller er der backup..?dk1 skrev:Du kan prøve at holde lyskontakten inde mens den er tændt, og så skulle den resætte elsystemet.
Jeg har prøvet at resette og det virker nogle gange, men ikke altid.
Men den kører fint lige nu. Det er første gang siden september den faktisk har virket så nu må vi se om det holder. Men med jeres gode råd kan man måske selv gøre noget til det.