SCO m fl. Batteri 24V

Diskussioner om reservedele m.m.
Sommer
Indlæg: 11
Tilmeldt: 22 sep 2011 23:23

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Sommer » 22 sep 2011 23:53

Hej venner.
Min kone har en SCO cyklen som vist på billedet i denne tråd. Købt i Bilka. To batteritasker med blybatterier, placeret lodret ved baghjulet.
Problem: når man cykler over en mindre humbel, afbryder motoren, og starter først igen når man har holdt en lille pause med pedalerne. Er der nogen som kender denne fejl ?

Batterierne er iøvrigt trætte og jeg leder efter nogle nye, gerne de nye LiFe. Hvor finder man sådanne i 10Ah udgaver?
:?:

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Vildkat » 23 sep 2011 14:03

1) Det letteste er at udskifte blybatterierne med nye blybatterier.
2) Hvis du vil spare på vægten, og gå fra 8kg til 2-3kg skal du lodde lidt. Så ville jeg vælge protanium batteriet (cellerne og elektronik) som kan købes hos T-hansen plus en lader. Montere cellerne og elektroniken i dine batteri tasker.

Sommer
Indlæg: 11
Tilmeldt: 22 sep 2011 23:23

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Sommer » 23 sep 2011 21:28

Jeg har fundet de nye batterier af type liFePO4 i en 12V 7,5 Ah udgave som leveres i det samme hus som de oprindelige blybatterier - se det er smart. Pris 1.490 dkr for to stk. Incl forsendelse og moms. Se her
http://www.ev-power.eu/index.php?p=prod ... hp-12v-7ah

Hilsen BS

Besvar