Reparation- alternativer

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
jenspeter
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 okt 2013 13:11

Reparation- alternativer

Indlæg af jenspeter » 22 okt 2013 14:41

Jeg troede i min naivitet at jeg kunne få lavet en hurtig rep. hos en lokal cykelhandler (det elektriske system), men de svarede alle (3 stk) at de kun rep. deres egne mærker. Er der nogen der har erfaringer med at få foretaget rep. hos andre end cykelhandlere og sælgers værksted (Thansen,Harald Nyborg fx.)-jeg kunne f.eks forestille mig elektromekanikere, elektrikere el.lign.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Reparation- alternativer

Indlæg af Vildkat » 26 okt 2013 22:33

Jeg har flyttet dit indlæg.

Hvilken model drejer det sig om ?
Ved fejlfinding er det er fordel, at man har de samme stumper som skal bruges til cyklen, for at afklare om fejlen er løst.

muddi
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jul 2014 12:05

Re: Reparation- alternativer

Indlæg af muddi » 15 jul 2014 12:34

jenspeter skrev:Jeg troede i min naivitet at jeg kunne få lavet en hurtig rep. hos en lokal cykelhandler (det elektriske system), men de svarede alle (3 stk) at de kun rep. deres egne mærker. Er der nogen der har erfaringer med at få foretaget rep. hos andre end cykelhandlere og sælgers værksted (Thansen,Harald Nyborg fx.)-jeg kunne f.eks forestille mig elektromekanikere, elektrikere el.lign.
Uuuuhhh, mon ikke jeg kan berette noget her? Købte min Nielsen elcykel brugt sidste år og for 2 måneder siden var motoren forstummet. Min cykelhandler tog imod cyklen, men ringede efter får dage at han ikke "kunne" skaffe dele til den. Der formodedes fejl på sensor, display eller styreboks. Og jeg savnede bare min elcykel for meget allerede der :cry:

Fandt en annonce på dba, hvor der blev lovet gratis fejlfinding og reparation af alle mærker. Da jeg ringede fik jeg en drengestemme i røret :shock: Men Simon lovede at han nok skulle kunne hjælpe mig, han havde stor erfaring, reparede for to cykelhandler osv, så jeg kørte min cykel ud til ham i Brædstrup. Efter 6 uger(!) havde han ikke fundet fejlen, men mente et nyt display og en ny styreboks fra Kina ville være vejen frem.

Min tålmodighed havde nået sin grænse, og prisen var 1500 kr plus arbejdsløn. Jeg fandt så en mulighed for at få en styreboks og et display i Tyskland hos en fabrikant for elcykler, som passede i til min cykel. Jeg skulle sende display, styreboks, data på motor og batteri, og de ville tjekke det hele, evt. udskifte, programmere software i display osv. Simon kunne så bare installere., Det kunne han ikke lide, så kunne jeg lige så godt hente cyklen igen :shock: Det gjorde jeg så. Kom af med 300 kr og var erfaringen rigere. Aldrig mere Simon i Brædstrup og kan kun fraråde folk at få "repareret" der.

Så var jeg på tur her i Herning. Min cykelforhandler afviste nu reparationen, selvom jeg nu stod med en ny styreboks og et display, der passede til. Det samme nr. 2 cykelforhandler, der kun reparerede, når cyklen var købt hos ham. Men Jens Palmus fra Herning Cykelcenter tog imod min cykel, i dag henter jeg display og syreboks og så sendes det hele til Tyskland!

Man skal være helt sikker på, at de "alternative" reparatører kan deres kram, ellers kan det være en sej kamp, som mit eksempel viser. En anden gang vil jeg kun købe en cykel fra et gængs (cykelforhandler)mærke, det letter det hele betydeligt. Harald og Hansen vil jeg helt holde fingrene fra, for der berettes ikke det bedste om deres cykler.

Vil lige smide et link til den tyske elcykelfabrik her: bagier.de

Esben
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04 sep 2014 08:40

Re: Reparation- alternativer

Indlæg af Esben » 04 sep 2014 09:07

Jeg har en ældre Reider elcykel og havde desværre lige kostet ny bagaksel og nu har jeg brug for friløb koblingen og pladen skjoldet ind til motoren i kæde siden. Begge dele har en revne.

Så har i følgende stumper ? Eller hvor kunne jeg søge disse stumper.

med venlig hilsen Esben ecdirekt1@gmail.com
Vedhæftede filer
Defekte stumper aug 2014 136.JPG
Hele skjoldet med friløb koblingen.
huset diameter er: Total 183mm uden kant ca.166mm
Friløbets diameter er 69mm målt uden på gewindet.
Så har i følgende stumper ? Eller hvor kunne jeg søge disse stumper.
Defekte stumper aug 2014 136.JPG (28.85 KiB) Vist 31020 gange

Besvar