Scott 1200w
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Scott 1200w
Der er en anden Work around på problemet. Hvis vi antager at pedal sensoren skal rotere 180 grader eller 360 grader, før motoren starter, kunne du snyde motoren med at montere flere magneter på den bevægelige del af pedal sensoren. Hver opmærksom på pol retningen .
T-hansen har tidligere solgt denne del som løsdel.
T-hansen har tidligere solgt denne del som løsdel.
boeckstyns - Det lyder ufatteligt sjovt at køre med så mange watt! Hvor stor kapacitet er dine batterier og hvad er den rækkevidden med "tjep" kørsel?
Magneterne kan man sagtens finde inde på sider som aliex eller lign.
Magneterne kan man sagtens finde inde på sider som aliex eller lign.
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
PS: Husk at det er kun til privat vej og brug cykelhjelmankjaers skrev:boeckstyns - Det lyder ufatteligt sjovt at køre med så mange watt!
Kører altid efter forholdene. Inde i byen kører jeg maks 30 og fake træder i pedalerne. Men på min daglige tur frem og tilbage er der også 4km cykelsti mellem 2 marker hvor jeg altid bare kører med fuld gas. Jeg er ikke særligt interesseret i at politiet skal have fokus på for hurtige el cykler.
Bruger full face mtb hjelm hvis jeg skal ligge og køre hurtigt. Med så mange watt ville rygbeskytter og mc handsker nok også være godt hvis man falder i sving.
Modsat det tekniske, så er love ikke lige min stærke side. Hvad er mulighederne for at gøre sådan en el cykel lovlig? Køre som knallert 30 eller 45?
Bruger full face mtb hjelm hvis jeg skal ligge og køre hurtigt. Med så mange watt ville rygbeskytter og mc handsker nok også være godt hvis man falder i sving.
Modsat det tekniske, så er love ikke lige min stærke side. Hvad er mulighederne for at gøre sådan en el cykel lovlig? Køre som knallert 30 eller 45?
Med det antal watt er du nok nødt til at indregistrere den som 2 knallert 45ér. Så passer pengene.
-
Jeg har lavet et indlæg om typegodkendelse:
http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=6&t=627
Jeg vil tro, at du får et problem, med at få din knallert 45 godkendt, da der ikke er en begrænsning i hastigheden.
http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=6&t=627
Jeg vil tro, at du får et problem, med at få din knallert 45 godkendt, da der ikke er en begrænsning i hastigheden.
Jeg kan begrænse på 2 måder. Max antal A eller hastighed. Eller bruge begge på samme tid. Så det er intet problem.
Det betyder vel også at jeg så skal have nummeplade på?
Det betyder vel også at jeg så skal have nummeplade på?
-
Hvis din "cykel 45" er en knallert 45 skal du have hvide nummerplader, en typegodkendelse hos et synsted, samt køre på vejen.
Jeg kender desværre ikke så meget til knallerter, men jeg kunne se i bestemmelserne for typegodkendelsen, gør de meget ud af bremser.
SÅ jeg ved ikke om knallerter har wire bremse eller hydraliske bremser...
Jeg kender desværre ikke så meget til knallerter, men jeg kunne se i bestemmelserne for typegodkendelsen, gør de meget ud af bremser.
SÅ jeg ved ikke om knallerter har wire bremse eller hydraliske bremser...
Det kunne være interessant at høre om nogen har prøvet at få indregistreret sådan en "cykel 45".
Læser man informationerne om BH Neo Nitro på deres hjemmeside, er det omtalt som en helt uproblematisk ting.
http://easymotion.dk/index.php?neo-nitro
Cyklen kører 45 km/t. som tophastighed.
Læser man informationerne om BH Neo Nitro på deres hjemmeside, er det omtalt som en helt uproblematisk ting.
http://easymotion.dk/index.php?neo-nitro
Cyklen kører 45 km/t. som tophastighed.