E-Fly Exclusive
-
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 24 feb 2014 18:32
- Geografisk sted: 2820
Re: E-Fly Exclusive
Super. Så er det afklaret, motoren skal altså slå fra ved 25km. i timen! Ellers er det ulovligt. Så kan min altså godtkomme lidt op, den slår fra ved ca 22. Men så får man altså ikke hjælp, hvis man kører hurtigt, så man skal lige tænke over, hvilket behov man har, altså hvor hurtigst man kan lide at køre:-)
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24
Re: E-Fly Exclusive
Da det er en e-fly elcykel du har fået er den momentstyret, din cykelhandler juster moment censoren 15% op hvis du vild have mere hjælp, og 15% ned hvis du vil have mindre hjælp, jo flere % op køre du korter pr. opladning og flere % ned jo længere kan de køre. Du har fået en rigtig god elcykel, og firmaet bag dem har en super service backup for din cykelhandler, men der er meget få problemer med den.
-
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 24 feb 2014 18:32
- Geografisk sted: 2820
Re: E-Fly Exclusive
CykelMikael - Tak for det, skønt at høre, at det er en god cykel, jeg har købt. Den er utroligt behagelig at køre på, og virker meget robust! Og tak for info omkring indstilling af motoren, måske får jeg den justeret lidt op. Men nu bruger jeg lige noget mere tid på at køre rundt på den, og lære den at kende.
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24
Re: E-Fly Exclusive
Velbekomme, skulle din cykelhandler ikke kunne finde ud af at sætte den, det tror jeg han kan, så siger du bare til så skal jeg hjælpe dig her på siden.
-
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 24 feb 2014 18:32
- Geografisk sted: 2820
Re: E-Fly Exclusive
Tusind tak Mikael - det er sødt af dig. Det er jo bare alletiders forum her. Masser af info og hjælp.
-
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
- Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross. - Geografisk sted: Vestegnen
Re: E-Fly Exclusive
Overhalede lige en anden elcykel her til morgen, der tydeligvis kørte 3-4 km/t langsommere end min.
Men 27-28 km/t trods modvind er jo også en pæn fart.
Men 27-28 km/t trods modvind er jo også en pæn fart.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.
-
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 24 feb 2014 18:32
- Geografisk sted: 2820
Re: E-Fly Exclusive
Hej med jer,
Nu har jeg kørt på min E-Fly Exclusive et stykke tid, og jeg er stadig temmelig tilfreds, men der er dog nogle forhold, som gør, at jeg er lidt frustreret.
Det drejer sig om batteriet, samt om "sensoren", som starter motoren alt efter, hvor hårdt jeg tramper i pedalerne:
Batteri: Tranz X 24V 11 AH Li-polymer
Sensor: BB torque sensor som aktiverer motoren ud fra den kraft der trædes i pedalerne med.
Jeg synes, at min cykel allerede efter at jeg har kørt ca. 16 km, så begynder batteriet allerede at blive lidt svagt, og jeg skal køre på niveau to eller tre, for at for nok hjælpe fra motoren. Det er da meget irriterende, når jeg netop har købt en temmelig dyr cykel, som skulle kunne køre 40-50km før jeg skal lade op? Så kunne jeg nærmest ligeså godt have købt en Busetto til kr. 5000 i Harald Nyborg, som kører 20km pr. opladning? hvis jeg alligevel skal slæbe batteriet med op i lejligheden til opladning efter 20km? Min cykel koster jo kr. 13.000, og så forventer man en del mere?
Så er der forholdet med Sensoren - jeg kan fx køre 16km i timen, og motoren sætter ikke i gang lige gyldigt hvor meget jeg tramper i pedalerne. Så skal jeg slippe pedalerne, og starte "frofra", og så kan det godt være, at motoren går igang. Altså, sensoren er meget ustabil, og jeg aner ikke, hvornår den går igang, og hvornår den ikke går igang. Meget frustrerende når man kører, og mine køreture bliver sådan meget "ustabile" med en motoren som stopper og starter, og det bliver jo ikke en glidende og behagelig kørsel. Det ville jeg mene, at jeg kunne forvente, når jeg har betalt så meget mere for min cykel end "Mustang Passion" i Kvickly eller en Busetto i Harald Nyborg!!
Så lige i øjeblikket er jeg sur på min E-Fly, og hver dag tænker jeg, øv, jeg kunne have sparet kr. 6000 og købt en billigere model, som jeg så bare kunne skifte ud om to-tre år, når batteriet alligevel skal skiftes på min E-Fly!! Selvom min cykel har komfort og stellet er super kram og ligger stabilt på vejen - men hvis selve cyklingen er irriterende, hvad hjælper det så?
Det er rigtig ærgeligt at gå rundt og småfortryde, at jeg har købt den her cykel, som jeg har ønsket mig så længe. Kunne nogle af jer melde lidt tilbage på mine problemer omkring batteri kapacitet samt sensor-problemer? Øv, jeg er bare nede over det her?! Tror I, at mit batteri har været "brugt", fordi jeg købte den cykel i butikken, som blev prøvekørt - eller kan I genkende mine problemer med "batteri-kapacitet" generelt?
Tak!!
Nu har jeg kørt på min E-Fly Exclusive et stykke tid, og jeg er stadig temmelig tilfreds, men der er dog nogle forhold, som gør, at jeg er lidt frustreret.
Det drejer sig om batteriet, samt om "sensoren", som starter motoren alt efter, hvor hårdt jeg tramper i pedalerne:
Batteri: Tranz X 24V 11 AH Li-polymer
Sensor: BB torque sensor som aktiverer motoren ud fra den kraft der trædes i pedalerne med.
Jeg synes, at min cykel allerede efter at jeg har kørt ca. 16 km, så begynder batteriet allerede at blive lidt svagt, og jeg skal køre på niveau to eller tre, for at for nok hjælpe fra motoren. Det er da meget irriterende, når jeg netop har købt en temmelig dyr cykel, som skulle kunne køre 40-50km før jeg skal lade op? Så kunne jeg nærmest ligeså godt have købt en Busetto til kr. 5000 i Harald Nyborg, som kører 20km pr. opladning? hvis jeg alligevel skal slæbe batteriet med op i lejligheden til opladning efter 20km? Min cykel koster jo kr. 13.000, og så forventer man en del mere?
Så er der forholdet med Sensoren - jeg kan fx køre 16km i timen, og motoren sætter ikke i gang lige gyldigt hvor meget jeg tramper i pedalerne. Så skal jeg slippe pedalerne, og starte "frofra", og så kan det godt være, at motoren går igang. Altså, sensoren er meget ustabil, og jeg aner ikke, hvornår den går igang, og hvornår den ikke går igang. Meget frustrerende når man kører, og mine køreture bliver sådan meget "ustabile" med en motoren som stopper og starter, og det bliver jo ikke en glidende og behagelig kørsel. Det ville jeg mene, at jeg kunne forvente, når jeg har betalt så meget mere for min cykel end "Mustang Passion" i Kvickly eller en Busetto i Harald Nyborg!!
Så lige i øjeblikket er jeg sur på min E-Fly, og hver dag tænker jeg, øv, jeg kunne have sparet kr. 6000 og købt en billigere model, som jeg så bare kunne skifte ud om to-tre år, når batteriet alligevel skal skiftes på min E-Fly!! Selvom min cykel har komfort og stellet er super kram og ligger stabilt på vejen - men hvis selve cyklingen er irriterende, hvad hjælper det så?
Det er rigtig ærgeligt at gå rundt og småfortryde, at jeg har købt den her cykel, som jeg har ønsket mig så længe. Kunne nogle af jer melde lidt tilbage på mine problemer omkring batteri kapacitet samt sensor-problemer? Øv, jeg er bare nede over det her?! Tror I, at mit batteri har været "brugt", fordi jeg købte den cykel i butikken, som blev prøvekørt - eller kan I genkende mine problemer med "batteri-kapacitet" generelt?
Tak!!
-
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24
Re: E-Fly Exclusive
Moment censoren måler hvor hård dit træd er i pedalerne, og skiller gerne måle ens hele tiden, hvis den ikke gør det kan der være en fejl i censoren, ang. dit batteri skulle den gerne køre ens gennem hele turen, jeg synes du skal få det tjekket, der kan være der er en celle der er gået ned i batteriet og en fejl ved censoren. I butikken hvor jeg arbejder sælger vi e-fly og har kun gode erfaringer med dem, og firmaet der sælger dem har rimelig godt styr på det hvis en forhandler får en fejl de ikke selv kan løse. Så tag forbi din cykelhandler og lad ham teste systemet igennem så fundet kan blive glad for den igen. Et godt råd lad dit batteri op efter hver tur, korte som små, så får du mest ud af batteriet i længden.
-
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 24 feb 2014 18:32
- Geografisk sted: 2820
Re: E-Fly Exclusive
Tak for det Mikael!
Jeg får checket sensoren - den burde altså køre mere glidende og regelmæssigt, jeg håber, at der er en fejl i den!
Mht batteriet - det bliver lidt svagt efter 20km kørsel, men tror det er meget normalt, indtil man opfinder et bedre batteri. Jeg drømte om at kunne køre 30-40 km inden jeg skulle oplade, men det kan man godt glemme!
Jeg har snart haft cyklen i tre måneder, så den skal ned og skrues på alligevel, så kan jeg samle op på det hele.
Jeg får checket sensoren - den burde altså køre mere glidende og regelmæssigt, jeg håber, at der er en fejl i den!
Mht batteriet - det bliver lidt svagt efter 20km kørsel, men tror det er meget normalt, indtil man opfinder et bedre batteri. Jeg drømte om at kunne køre 30-40 km inden jeg skulle oplade, men det kan man godt glemme!
Jeg har snart haft cyklen i tre måneder, så den skal ned og skrues på alligevel, så kan jeg samle op på det hele.
-
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
- Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross. - Geografisk sted: Vestegnen
Re: E-Fly Exclusive
Dit batteri er jo kun på 24V, så ved en 36V model kan du sikkert køre en halv gang længere, hvorved de 30-40 km bliver opnåeligt.E-FlyPigen skrev:Tak for det Mikael!
Jeg får checket sensoren - den burde altså køre mere glidende og regelmæssigt, jeg håber, at der er en fejl i den!
Mht batteriet - det bliver lidt svagt efter 20km kørsel, men tror det er meget normalt, indtil man opfinder et bedre batteri. Jeg drømte om at kunne køre 30-40 km inden jeg skulle oplade, men det kan man godt glemme!
Jeg har snart haft cyklen i tre måneder, så den skal ned og skrues på alligevel, så kan jeg samle op på det hele.
Det er ihvertfald den rækkevidde som min elcykel har med 36V 9,5 Ah batteri. Og den bliver ganske rigtigt noget slappere når batteriet er på nederste markering (af 5).
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.