A2B Hybrid 26"
: 09 maj 2012 21:29
Det er efterhånden en måned siden jeg fik min A2B Hybrid elcykel, så nu får i den lige at se. Jeg er tidligere bruger af 45-scooter, som jeg her i marts fik stjålet nummer 2 af på 5 år. Hærværk har jeg også været ude for, så jeg har haft en hundedyr kaskoforsikring plus udgifter til vedligeholdelse af en scooter, jeg kun kunne have stående i al slags vejr udenfor den etageejendom jeg bor i. For at se om jeg kan undgå lignende ærgrelser med en cykel, jeg kan have i aflåst rum, er jeg faldet for A2B'en, som er næsten lige så dyr som scooteren var. 18000 har den kostet. Det tog godt nok lidt overvindelse at købe cykel for så mange penge, men det er mit transportmiddel, som erstatter en meget dyrere løsning, så det var sådan jeg overtalte mig selv.
Jeg har også haft en positiv motivation, som handler om at få noget motion, uden så meget af det sure slid, der kan være ved cykling. I sagens kerne ligger transport til og fra arbejde her i København på omkring 8 km. hver vej, og så en afstikker i ny og næ.
Jeg er grundliggende rigtig glad for cyklen. Dens udseende og følelsen af at køre på den er meget tilfredsstillende, med undtagelse af en enkelt ting som jeg beskriver nedenfor. Jeg har aldrig prøvet at køre batteriet tomt, men en rækkevidde på 50 km. med fuld assistniveau, ser ud til at passe rigtig godt med de målinger jeg har indtil videre.
Desværre gik batterilåsen i stykker efter at have været brugt få gange (nøglen sidder fast) og cyklen har også et problem med at pedalerne 'kammer over' eller pludselig hopper et stykke frem hvis man træder lidt til, hvilket er temmelig generende og giver en oplevelse af en defekt cykel. Cyklen er købt hos fantombike.dk, og indtil videre har det været en ren farce at forsøge at få den repareret hos firmaet, som tilsyneladende er helt umulige at få til at anvise en reparation af defekter under garantien, men til gengæld verdensmester i henholdende svar og udenomsforklaringer. Jeg siger dette på den pæneste måde jeg kan, og med respekt for firmaets udvalg og informative hjemmeside. Hvis nogen vil høre detaljer om min købsoplevelse, er de velkommen til at kontakte mig.
Jeg har også haft en positiv motivation, som handler om at få noget motion, uden så meget af det sure slid, der kan være ved cykling. I sagens kerne ligger transport til og fra arbejde her i København på omkring 8 km. hver vej, og så en afstikker i ny og næ.
Jeg er grundliggende rigtig glad for cyklen. Dens udseende og følelsen af at køre på den er meget tilfredsstillende, med undtagelse af en enkelt ting som jeg beskriver nedenfor. Jeg har aldrig prøvet at køre batteriet tomt, men en rækkevidde på 50 km. med fuld assistniveau, ser ud til at passe rigtig godt med de målinger jeg har indtil videre.
Desværre gik batterilåsen i stykker efter at have været brugt få gange (nøglen sidder fast) og cyklen har også et problem med at pedalerne 'kammer over' eller pludselig hopper et stykke frem hvis man træder lidt til, hvilket er temmelig generende og giver en oplevelse af en defekt cykel. Cyklen er købt hos fantombike.dk, og indtil videre har det været en ren farce at forsøge at få den repareret hos firmaet, som tilsyneladende er helt umulige at få til at anvise en reparation af defekter under garantien, men til gengæld verdensmester i henholdende svar og udenomsforklaringer. Jeg siger dette på den pæneste måde jeg kan, og med respekt for firmaets udvalg og informative hjemmeside. Hvis nogen vil høre detaljer om min købsoplevelse, er de velkommen til at kontakte mig.