Gazelle Impulse (Kalkhoff)
: 26 sep 2013 12:58
Gazelle og Kalkhof er en del af samme koncern derfor har jeg sat Kalkhoff i parantes da det stort set er helt den samme cykel.
Jeg har kørt på el-cykel i flere år nu. Jeg cykler hver dag ca. 70 kilometer stort set hele året og vejret.
Dette er min tredje el-cykel. Det vigtigste for mig er en cykel der bare er i orden, hver dag. Det er ikke sjovt når der er 35 kilometer hjem i regn og modvind, når cyklen ikke virker længere.
viewtopic.php?f=7&t=501 viewtopic.php?f=7&t=285
For mig er prisen derfor ikke det vigtigste. Jeg betaler gerne hvad det koster for at få en cykel der lever op til mine forventninger. Disse forventninger er naturligvis ikke højere end det forhandlerne har lovet da jeg købte cyklen. Naturligvis bliver man bedre til at spørge ind for hver gang.
Denne gang købte jeg en Gazelle Impulse. Den altafgørende årsag til valget blev denne var Jøren fra Fantombike i Brøndby, der selv kører lige så langt som mig hver dag på samme slags cykel. Det er en dyr cykel men jeg tror det er den rigtige cykel for mig med mine kørselsbehov.
Jeg vil starte med at fortælle om mine første indtryk som jeg så vil følge op på efterfølgende. Jeg vil naturligvis sammenligne med mine tidligere cykler men med det forbehold at de begge var mange tusind kroner billigere.
Min første indtryk er noget mere udstyr på denne i forhold til min tidligere fra Move Easy, men dette kunne jeg formentlig have sat på denne forrige cykel for den merpris Gazelle cyklen har.
Cyklen virker på mine første 70 kilometers ture lige så robust som min tidligere cykel. Naturligvis er der nogle ting jeg lige skal have stillet ind, og noget jeg skal vænne mig til er lidt anderledes men mit indtryk er absolut godt. Om krankmotor er bedre en motor i hjulet kan jeg ikke på stående fod afgøre men det vil jeg også vende tilbage til. Cyklen er momentstyret men uden modstand ved friløb - så det var jeg meget spændt på. Havde ret dårlige erfaringer fra min Kildemoes cykel, men her virkede det jo ikke ordentligt. Jeg har set Kildemoes har skiftet deres TranzX system ud så de har nok været klar over det var noget møg.
Jeg var ellers blevet meget glad for Cyklen fra Move Easy der var ”ikke momentstyret” , men jeg brugte nu aldrig ”kun at cykle i første gear” og lade cyklen transporter mig som en knallert - så det kunne være mine dårlige oplevelser fra Kildemoes der var årsag til min begejstring.
Jeg mærkede dog allerede på prøveturen at momentstyringen var helt anderledes og hvad skal man kalde det ”trinløs” på Gazellen. Og frem for alt så slår det helt fra når man slår motoren fra. Sådan var det ikke på Kildemoes, her var der altid modstand, hvilket var irriterende.
Sidst men ikke mindst så er der masser af strøm på batteriet 15AH og jeg havde da også brugt under halvdelen da jeg nåede på arbejde. Det er ren fornøjelse.
Så mit første indtryk er absolut positivt og jeg tror de penge som cyklen er dyrere end mine tidligere cykel er givet godt ud.
Jeg har kørt på el-cykel i flere år nu. Jeg cykler hver dag ca. 70 kilometer stort set hele året og vejret.
Dette er min tredje el-cykel. Det vigtigste for mig er en cykel der bare er i orden, hver dag. Det er ikke sjovt når der er 35 kilometer hjem i regn og modvind, når cyklen ikke virker længere.
viewtopic.php?f=7&t=501 viewtopic.php?f=7&t=285
For mig er prisen derfor ikke det vigtigste. Jeg betaler gerne hvad det koster for at få en cykel der lever op til mine forventninger. Disse forventninger er naturligvis ikke højere end det forhandlerne har lovet da jeg købte cyklen. Naturligvis bliver man bedre til at spørge ind for hver gang.
Denne gang købte jeg en Gazelle Impulse. Den altafgørende årsag til valget blev denne var Jøren fra Fantombike i Brøndby, der selv kører lige så langt som mig hver dag på samme slags cykel. Det er en dyr cykel men jeg tror det er den rigtige cykel for mig med mine kørselsbehov.
Jeg vil starte med at fortælle om mine første indtryk som jeg så vil følge op på efterfølgende. Jeg vil naturligvis sammenligne med mine tidligere cykler men med det forbehold at de begge var mange tusind kroner billigere.
Min første indtryk er noget mere udstyr på denne i forhold til min tidligere fra Move Easy, men dette kunne jeg formentlig have sat på denne forrige cykel for den merpris Gazelle cyklen har.
Cyklen virker på mine første 70 kilometers ture lige så robust som min tidligere cykel. Naturligvis er der nogle ting jeg lige skal have stillet ind, og noget jeg skal vænne mig til er lidt anderledes men mit indtryk er absolut godt. Om krankmotor er bedre en motor i hjulet kan jeg ikke på stående fod afgøre men det vil jeg også vende tilbage til. Cyklen er momentstyret men uden modstand ved friløb - så det var jeg meget spændt på. Havde ret dårlige erfaringer fra min Kildemoes cykel, men her virkede det jo ikke ordentligt. Jeg har set Kildemoes har skiftet deres TranzX system ud så de har nok været klar over det var noget møg.
Jeg var ellers blevet meget glad for Cyklen fra Move Easy der var ”ikke momentstyret” , men jeg brugte nu aldrig ”kun at cykle i første gear” og lade cyklen transporter mig som en knallert - så det kunne være mine dårlige oplevelser fra Kildemoes der var årsag til min begejstring.
Jeg mærkede dog allerede på prøveturen at momentstyringen var helt anderledes og hvad skal man kalde det ”trinløs” på Gazellen. Og frem for alt så slår det helt fra når man slår motoren fra. Sådan var det ikke på Kildemoes, her var der altid modstand, hvilket var irriterende.
Sidst men ikke mindst så er der masser af strøm på batteriet 15AH og jeg havde da også brugt under halvdelen da jeg nåede på arbejde. Det er ren fornøjelse.
Så mit første indtryk er absolut positivt og jeg tror de penge som cyklen er dyrere end mine tidligere cykel er givet godt ud.