BH Neo Jet
BH Neo Jet
... Så blev den købt - BH Neo Jet.
Jeg har læst Terminators indlæg om BH Neo Cross også alle linkene og flere til, som jeg fandt ved at Google " bike spokes problems".
Som beskrevet tidligere, har jeg været ude og prøve en række el cykler. Den eneste, som jeg syntes var sjov at køre på var Bh Neo Jet.
http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=3&t=691
Terminator har jo fint beskrevet problemer med Bh Neo Cross cyklen og, det er med nogen bange anelse, jeg har købt cyklen.
På den anden side er der mange problemer med el cykler i al almindelighed, så jeg tog chancen .
Jeg har lige hentet den inde i Valby hos Sorico cykler. Der var monteret skærme, bagagebærer og 12 amp/t batteri på.
Det gik susende hjemover, hvor jeg let og ubesværet kom op på 32 til 35 km/t, med en puls på ca. 130, hvilket passer mig fint.
Den har en næsten umærkelig glidende overgang op til 32 til 35 km/t og ikke ligesom de cykler, jeg prøvede med centermotor.
Nu vokser træerne som bekendt ikke ind i himlen. Neo jet er meget hård at køre på, så på ujævn vej gav det nogle "gonk" i ryggen og i hovedet.
Måske jeg skal finde en saddel der er affjedret.
Jeg er meget glad for min nye cykel
Jeg mangler noget lys på. Er der nogen der har nogle gode råd til lygter ? Forlygten skal kunne lyse vejen op ca. 5 til 10 fremme ...
Mvh OdinTor
Jeg har læst Terminators indlæg om BH Neo Cross også alle linkene og flere til, som jeg fandt ved at Google " bike spokes problems".
Som beskrevet tidligere, har jeg været ude og prøve en række el cykler. Den eneste, som jeg syntes var sjov at køre på var Bh Neo Jet.
http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=3&t=691
Terminator har jo fint beskrevet problemer med Bh Neo Cross cyklen og, det er med nogen bange anelse, jeg har købt cyklen.
På den anden side er der mange problemer med el cykler i al almindelighed, så jeg tog chancen .
Jeg har lige hentet den inde i Valby hos Sorico cykler. Der var monteret skærme, bagagebærer og 12 amp/t batteri på.
Det gik susende hjemover, hvor jeg let og ubesværet kom op på 32 til 35 km/t, med en puls på ca. 130, hvilket passer mig fint.
Den har en næsten umærkelig glidende overgang op til 32 til 35 km/t og ikke ligesom de cykler, jeg prøvede med centermotor.
Nu vokser træerne som bekendt ikke ind i himlen. Neo jet er meget hård at køre på, så på ujævn vej gav det nogle "gonk" i ryggen og i hovedet.
Måske jeg skal finde en saddel der er affjedret.
Jeg er meget glad for min nye cykel
Jeg mangler noget lys på. Er der nogen der har nogle gode råd til lygter ? Forlygten skal kunne lyse vejen op ca. 5 til 10 fremme ...
Mvh OdinTor
Re: BH Neo Jet
... Glemte lige at jeg også fik monteret Schwalbe Maraton Plus på, samt en godkendt kædelås. Pris alt ialt 19.344 kr
Mvh OdinTor
Mvh OdinTor
- Vedhæftede filer
-
- Neo Jet.jpg (94.43 KiB) Vist 37981 gange
- Terminator
- Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
- Geografisk sted: Hadsten
Tillykke med den, du er en modig person!
Afgjort - BH er den sjoveste og bedste køreoplevelse jeg har haft....
Jeg kører med denne lygte, helt suveræn god. Måske lidt for kraftig hvis det kun er bykørsel, men blandet kørsel er den perfekt for mig....
http://cyclingshop.dk/product.asp?produ ... 20450%20kr.
Afgjort - BH er den sjoveste og bedste køreoplevelse jeg har haft....
Jeg kører med denne lygte, helt suveræn god. Måske lidt for kraftig hvis det kun er bykørsel, men blandet kørsel er den perfekt for mig....
http://cyclingshop.dk/product.asp?produ ... 20450%20kr.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017
Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17
Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX
BULLS E-Stream Evo2 2017
Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17
Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX
-
- Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross. - Geografisk sted: Vestegnen
http://www.cykelpartner.dk/sadelpind-su ... 8-272.html
Nu ved jeg så ikke om en BH-cykel bruger 27,2 mm sadelpind, men kan anbefale en sadelpind med affjedring, som min A2B Hybrid jo også har. Ellers kan der sikkert findes andre alternativer i den diameter, som BH bruger.
Også denne mulighed:
http://www.cykelgear.dk/reservedele/sad ... edring-272
Nu ved jeg så ikke om en BH-cykel bruger 27,2 mm sadelpind, men kan anbefale en sadelpind med affjedring, som min A2B Hybrid jo også har. Ellers kan der sikkert findes andre alternativer i den diameter, som BH bruger.
Også denne mulighed:
http://www.cykelgear.dk/reservedele/sad ... edring-272
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.
... Tak for det Thomas - Jeg har netop bestilt en sadelpind magen til, som kan justeres efter vægt til 189 kr.
Den passer ikke umiddelbart til min cykel, da diameteren der er 31,6, men jeg er istand til at lave en adapter ...
Mvh OdinTor
Den passer ikke umiddelbart til min cykel, da diameteren der er 31,6, men jeg er istand til at lave en adapter ...
Mvh OdinTor
-
http://www.cykelgear.dk/reservedele/sad ... 16-ergotec
Hvorfor ikke bestille en med rette diameter med det samme?
Den viste klarer dog max. 80 kg.
Derudover ville jeg skifte sadelrørsklampen til en med møtrik istedet for hurtigbespænd.
http://www.cykelgear.dk/reservedele/sad ... lampe-sort
Hvorfor ikke bestille en med rette diameter med det samme?
Den viste klarer dog max. 80 kg.
Derudover ville jeg skifte sadelrørsklampen til en med møtrik istedet for hurtigbespænd.
http://www.cykelgear.dk/reservedele/sad ... lampe-sort
Elcykler:
Nu en BH Neocross.
Nu en BH Neocross.
... Ordren anulleret
Du har da ret. Det er da nemmere at købe en der passer og, så er den endda billigere ...
Mvh OdinTor
Du har da ret. Det er da nemmere at købe en der passer og, så er den endda billigere ...
Mvh OdinTor
-
Re: BH Neo Jet/Cross
Hej
Så blev det besluttet, jeg er også på BH-holdet, blot med en Neo Cross istedet.
Kører let 32 km/t udaf Roskildevej med let modvind, glæder mig til at se om jeg kan klare turen til arbejde (14,5 km) på 30 minutter, det tog ca. 35 minutter før på A2B, men Neo Cross er noget hurtigere.
Min er ligeledes købt hos Sorico, til en start blot med en smart, smal bagagebærer (Avenue-model).
Skal have købt lås, skærme og monteret Schwalbe Energizer. Overvejer ligeledes noget smart lys, selvom den nok ikke kommer til at køre ret meget i mørke. Og muligvis en mere komfortabel sadel og længere frempind, fik flyttet geargreb ca. 1,5 cm, så der er bedre plads på grebene til mine hænder.
Så blev det besluttet, jeg er også på BH-holdet, blot med en Neo Cross istedet.
Kører let 32 km/t udaf Roskildevej med let modvind, glæder mig til at se om jeg kan klare turen til arbejde (14,5 km) på 30 minutter, det tog ca. 35 minutter før på A2B, men Neo Cross er noget hurtigere.
Min er ligeledes købt hos Sorico, til en start blot med en smart, smal bagagebærer (Avenue-model).
Skal have købt lås, skærme og monteret Schwalbe Energizer. Overvejer ligeledes noget smart lys, selvom den nok ikke kommer til at køre ret meget i mørke. Og muligvis en mere komfortabel sadel og længere frempind, fik flyttet geargreb ca. 1,5 cm, så der er bedre plads på grebene til mine hænder.
Elcykler:
Nu en BH Neocross.
Nu en BH Neocross.
... Tillykke med din cykel. Lad os høre hvordan det går. Har du styr på det med garantien på batteriet ? ...
-
Fik ingen information om garanti på batteriet.
Der var end ikke en manual med til cyklen, kun lader og strømkabel og nogle skruer, der kan sikre displayet, hvis man vil have det fastmonteret.
Min samlede pris for cyklen bliver 17.500 kr inkl. bagagebærer med stropper, skærme, godkendt lås, 12 Ah-batteri, stikaksel med møtrik til forhjul og yderligere en kraftig kædelås for at låse den fast, når jeg efterlader den.
I str. 55 med lås, bagagebærer og skærme vejer min cykel præcist 22,5 kg
Der var end ikke en manual med til cyklen, kun lader og strømkabel og nogle skruer, der kan sikre displayet, hvis man vil have det fastmonteret.
Min samlede pris for cyklen bliver 17.500 kr inkl. bagagebærer med stropper, skærme, godkendt lås, 12 Ah-batteri, stikaksel med møtrik til forhjul og yderligere en kraftig kædelås for at låse den fast, når jeg efterlader den.
I str. 55 med lås, bagagebærer og skærme vejer min cykel præcist 22,5 kg
Elcykler:
Nu en BH Neocross.
Nu en BH Neocross.