Side 1 af 2
BH Neo Cross, modelår 2014
: 03 jun 2014 15:25
af Thomas
Jeg har i uge 22 investeret i sådan en cykel, str. Large (55 cm) og med stort batteri.
Endvidere monteret plastskærme, Avenue bagagebærer, 2 reflekser, ringklokke og godkendt lås.
Samlet vægt er på 22,5 kg mod de opgivne 19,8 kg i str. medium (50 cm) og lille batteri.
Cyklen kører fantastisk godt og specielt ved fuldt opladet batteri er hjælpen markant.
De 3 hjælpetrin giver mere en hjælp op til en hastighed end en markant højere hjælp.
På flad vej og niveau sport kan cyklen let køres med 32 km/t, mens man med halvfladt batteri skal regne med 29 km/t.
ned af bakke kommer hastigheden let op på 40 km/t eller mere, og cyklen kan let køres uden elektirk hjælp.
Den nye model kan kendes på det bredere og lave nav, ligesom baghjulet er opspændt i 2-kryds.
Men ellers kan stelnummeret jo bruges. J som slutbogstav signalerer 2014.
Købte cyklen hos Sorico cykler i Valby, da min forsikring ydede rabat her, så jeg slap ca. 2.000 kr billigere end hos Fantombike.
Butikken ydede en sublim service, bl.a blev gearskiftegreb og display flyttet en smule, så der var bedre plads på håndtagene til mine hænder.
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 09 jun 2014 11:02
af Thomas
Så er de første 300 km kørt på cyklen.
Man kan let mærke at den er momentstyret, så er man træt yder elcyklen ikke ret meget hjælp, hvilket jeg erfarede på en længere tur.
Ingen mekaniske problemer endnu, men har desværre fået et par stenslag på de mange grusstier i området. Lakken forekommer at være meget tynd og ikke så slagfast som en pulverlakering.
Lækkert med en ny cykel med gear der er justeret perfekt og skifter uden problemer, når man beder om det.
Er rimeligt lavt gearet og kører typisk i det 3. højeste gear, omend det næsthøjeste også benyttes ved medvind på flad vej.
Forstår ikke at man har sparet kædeskærmen som findes på lignende kranksæt.
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 09 jun 2014 13:51
af Vitus Bering
Thomas skrev:
Købte cyklen hos Sorico cykler i Valby, da min forsikring ydede rabat her, så jeg slap ca. 2.000 kr billigere end hos Fantombike.
Butikken ydede en sublim service, bl.a blev gearskiftegreb og display flyttet en smule, så der var bedre plads på håndtagene til mine hænder.
Rabat på cykel igennem din forsikring.
Kan du forklare det lidt nærmere?
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 09 jun 2014 17:29
af Thomas
Vitus Bering skrev:Thomas skrev:
Købte cyklen hos Sorico cykler i Valby, da min forsikring ydede rabat her, så jeg slap ca. 2.000 kr billigere end hos Fantombike.
Butikken ydede en sublim service, bl.a blev gearskiftegreb og display flyttet en smule, så der var bedre plads på håndtagene til mine hænder.
Rabat på cykel igennem din forsikring.
Kan du forklare det lidt nærmere?
Det hedder scalepoints og virker lidt ligesom forbrugsforeningen.
Til gengæld ville forsikringen jo så udbetale færre kontantkroner, hvis man havde en standardvare, men er ikke utilfreds med erstatningen, blot ærgerlig over at måtte binde yderligere 10.000 kr i sin elcykel.
Der står en del om ordningen i dette link:
http://www.codan.dk/web/beregn/GetCodan ... ageID=1534
Men besøg Sorico på lørdag, der kommer importøren og viser BH-elcykler frem og der er uden tvivl gode tilbud.
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 09 jun 2014 19:06
af Vitus Bering
Thomas skrev:Vitus Bering skrev:Thomas skrev:
Det hedder scalepoints og virker lidt ligesom forbrugsforeningen.
Til gengæld ville forsikringen jo så udbetale færre kontantkroner, hvis man havde en standardvare, men er ikke utilfreds med erstatningen, blot ærgerlig over at måtte binde yderligere 10.000 kr i sin elcykel.
Der står en del om ordningen i dette link:
http://www.codan.dk/web/beregn/GetCodan ... ageID=1534
Men besøg Sorico på lørdag, der kommer importøren og viser BH-elcykler frem og der er uden tvivl gode tilbud.
Tak for forklaringen.
Jeg bor i Østjylland, så der er lidt for langt.
Men det kan jo være der bliver et lignende arrangement i Århus eller Hornsyld, inklusiv et godt tilbud på en NeoCross.
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 04 aug 2014 11:41
af Thomas
Så har cyklen været til 2 måneders eftersyn.
Baghjulet er en smule besværligt at afmontere, da møtrikken i gearsiden sidder lidt forsænket pga. geardroppet.
Med en 19 mm fastnøgle går det dog let.
Ledning til strøm er lidt kort og meget svær at samle igen, der mangler en markering af korrekt samling, såsom 2 pile.
Sensor, der registrerer pedaltråd er tilsyneladende lidt svag, der var knækket noget plastik i den, så det tog 1½ uge ialt, da importøren holdt ferie.
Men kører stadigvæk som en drøm og hjælpen med friskt batteri er stor.
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 05 okt 2014 15:05
af Terminator
Var på cykelmessen i Vejle og så de nye BH modeller og som altid var de flotte.
Snakkede med Peter fra BH (Move Easy) om de forskellige cykler og er blevet ret varm på én af dem (Cross til vejl. udsalg 20.000,- kr). Han påstod hårdnakket at kvaliteten var i top
Ham og jeg mødtes jo nogle gange sidst jeg havde en BH, men det er rart at jeg kun kritiserede cyklen og ikke Move Easy der jo levede op til deres gode support, det er nu engang nemmere at mødes hvis man har talt pænt om hinanden
http://www.bhbikes.com/web/en/ebikes.html
https://www.youtube.com/watch?v=1DZjMhUt35U
Hvor meget har du kørt på din indtil nu?
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 07 okt 2014 14:54
af Thomas
Ca. 1.000 km efterhånden og kun et problem, nemlig det punkterede baghjul.
Syntes dog at det er lidt svært at få ladet batteriet helt op, så rækkevidden bliver kortere nu, end da cyklen var helt ny.
Men motoren er sej, dog virker det som om centermotor giver bedre træk opad bakker, mens Crossen helt klart kører som en almindelig cykel og ligger fantastisk i sving. Det relativt lavt placerede batteri hjælper også på dette.
Syntes ligeledes at man godt kunne have ofret en lidt bedre serie gear-komponenter og en kædeskærm på kranksættet.
BH burde overveje at levere en Cross med skærme, bagagebærer og lås.
Ligeledes burde de overveje muligheden for opladning uden at afmontere batteriet.
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 07 okt 2014 15:31
af Terminator
Ok takker
1000 km er for lidt til at jeg kan bedømme den.
Kan ikke forstå det med batteriet? Der er jo lang garanti på det og kan du allerede mærke forskel på det nu er det et minus.
Jeg er ikke interesseret i baggagebærer, skærme og lås så det er rart at cyklen ikke kommer til at koste mere pga det. Skærme er billige, baggagebærer bruger jeg aldrig og en lås var garanteret een min forsikring ikke ville godkende pga deres MEGET specielle regler.
De nye jeg så kan man oplade uden at tage batteriet af
Re: BH Neo Cross, modelår 2014
: 24 feb 2015 13:52
af Thomas
Min elcykel kører stadigvæk fint og er godt tilfreds som daglig cykel til længere ture, har også en almindelig cykel når man skal ned at handle.
Udover standard er min monteret med:
Plastskærme bred model svarende til de brede dæk.
Avenue smal bagagebærer med stropper, perfekt til min taske, når jeg skal på arbejde.
Godkendt lås og yderligere kædelås til forhjulet (hurtigbespænd).
Fastmonterede batterilygter, forlygte 4 lux, der kan ses 1.000 m væk.
Og så er dækkene skiftet til Marathon Energizer, der ruller noget bedre end de oprindelige dæk.
Cyklen er meget nøgen ved køb, eneste tilbehør er jo støttebenet.
Motoren er dejligt kraftig (neddroslet 350 W), men desværre ikke rent momentstyret, hvilket kan være irriterende ved passage af bomme på tværs af stierne og når man skal cykle langsomt.
http://fantombike.dk/herreelcykler-cros ... ykler.html
Cyklen er for tiden nedsat til 16.498 kr med det lille batteri, en besparelse på 1.500 kr i forhold til normalpris.