Haibike XDURO Cross Pro 2015
: 03 nov 2014 13:17
Det er jo ingen hemmelighed at jeg er faldet for cykler lavet af Haibike.
Siden først i februar 2014 har jeg købt 3 Haibike. En Trekking SL 2014 med Bosch Classic motor, en Urban 28 med Bosch Performance motor 2014 og min sidste Cross Pro med Bosch Performance motor 2015. Jeg solgte min Trekking, men beholder min Urban og så selvfølgelig den nye Cross Pro.
Trekking SL var en fantastisk god trekking cykel. Urban 28 er en fantastisk lille god landevejscykel, men mere om den senere i en anden tråd.
Jeg har kørt ca. 11.500 km på mine Haibikes og der har overhovedet ikke været problemer af nogen art.
Jeg snakkede med min lille Aarhus cykelhandler om jeg skulle købe den nye Haibike XDURO Cross Pro, i stedet for den nye Haibike SDURO Cross med Yamaha motor. SDURO kunne først leveres en gang i det nye år, imens XDURO Cross kunne leveres indenfor 1 uge. Da jeg var forelsket i den nye Bosch Nyon Computer var valget ikke så svært. Tillige med fik jeg den til en RIGTIG god pris fordi jeg havde købt to cykler hos ham i forvejen. Så den blev bestilt uden jeg havde prøvet den. Jeg vidste jo godt at når jeg var en af de første der fik den nye Nyon, ja så ville der være nogle bugs i softwaren.
Hjem kom cyklen efter 6 dage. Vi fik efter noget besvær og opringninger til Bosch i Tyskland installeret den nyeste software. Vi talte løbende med dem og fandt nogle fejl som de ikke havde opdaget i den danske software. Desuden kunne appen til Android telefoner ikke downloades i DK, men efter et par timer ringede software udvikleren og fortalte at de var i gang og ville have løst problemet indenfor 14 dage og det er så engang i næste uge.
Efter at have installeret softwaren kørte jeg min første tur. Jeg blev meget overrasket at Performance motoren 2015 var næsten lydløs. På min Trekking SL med Classic motoren sagde den en del når den kom på arbejde, min Urban 28 med Performance 2014 var meget mere lydløs imens Performance 2015 næsten er lydløs. Dækkene støjer faktisk lidt mere end selve motoren. Nu er der ikke mange der kan høre det er en el-cykel når jeg kommer blæsende forbi!
Der sidder nogle Schwalbe Mondial dæk på fra ny af. Mondial dækket har ikke et indlæg indbygget som dem jeg kender fra Marathon og Energizer, så da jeg havde et nyt Energizer dæk til at ligge på lager, fik jeg det monteret bagpå og beholdte Mondial foran. Jeg hader punkteringer!
Jeg har nu kørt 250 km siden jeg fik den sidste onsdag og den kører bare. Der er lidt bugs i nogle af tingene i Nyon, men ikke nogle der gør den ubrugbar. Det er dejligt endelig at kunne se hvor mange watt jeg træder. Jeg har haft svært ved at bevise overfor dem jeg kender der kører på racercykler på 8kg, at jeg også knokler på mine el-cykler. Flere gange og opad de store bakker træder jeg imellem 250 og 400 watt. Det er jeg godt tilfreds med når jeg tager mine sygdomme i betragtning. På min tur i går på 44 km trådte jeg i gns. 160 watt. De første 10 km var mit gns. tråd på 192 watt, men så kom der medvind og lige stræk, så det endte desværre på 160 watt. Nu kommer der til at går sport i det fordi jeg kan se mine watt, men jeg er også klar over at jeg ikke skal presse mine ben for meget, for så kan jeg risikere at ødelægge flere uger!
Cross Pro vejer ca. 3,5 kg mere end Urban 28 og da der stadig sidder et Mondial dæk foran med en del knopper, ja så er den lidt tungere at få rundt. Men fed køreoplevelse. Jeg er altså bare vildt forelsket i Haibike og Bosch motorene.
Nu har jeg to rigtig gode cykler og de næste 2-3 år bliver der ikke købt nyt. Jeg håber at jeg i år får 13.000 km ind på kontoen, lige nu er jeg på ca. 11.700 km.
Hvis nogle vil prøve er de velkommen.
Jeg giver et link til YouTube hvor cyklen kan ses.
Og nu mit navn kan ses er det jo nærliggende at give link til min Facebook side der hedder https://www.facebook.com/elcyklinghadsten Her prøver jeg at få folk i omegnen til at få motion på el-cykler. Der kommer nok først rigtig gang i siden og folk, når jeg i foråret skal holde lidt "taler" i sundhedscentret i Hadsten. Cykelsæsonen er jo ovre for de fleste. Det er ikke kun op til mig at projektet skal blive en succes, men mere op til mine læger og øvrige sundhedsfaglige grupper, da det er dem der skal skaffe "kunderne".
http://youtu.be/mltqD-6HKQg
Siden først i februar 2014 har jeg købt 3 Haibike. En Trekking SL 2014 med Bosch Classic motor, en Urban 28 med Bosch Performance motor 2014 og min sidste Cross Pro med Bosch Performance motor 2015. Jeg solgte min Trekking, men beholder min Urban og så selvfølgelig den nye Cross Pro.
Trekking SL var en fantastisk god trekking cykel. Urban 28 er en fantastisk lille god landevejscykel, men mere om den senere i en anden tråd.
Jeg har kørt ca. 11.500 km på mine Haibikes og der har overhovedet ikke været problemer af nogen art.
Jeg snakkede med min lille Aarhus cykelhandler om jeg skulle købe den nye Haibike XDURO Cross Pro, i stedet for den nye Haibike SDURO Cross med Yamaha motor. SDURO kunne først leveres en gang i det nye år, imens XDURO Cross kunne leveres indenfor 1 uge. Da jeg var forelsket i den nye Bosch Nyon Computer var valget ikke så svært. Tillige med fik jeg den til en RIGTIG god pris fordi jeg havde købt to cykler hos ham i forvejen. Så den blev bestilt uden jeg havde prøvet den. Jeg vidste jo godt at når jeg var en af de første der fik den nye Nyon, ja så ville der være nogle bugs i softwaren.
Hjem kom cyklen efter 6 dage. Vi fik efter noget besvær og opringninger til Bosch i Tyskland installeret den nyeste software. Vi talte løbende med dem og fandt nogle fejl som de ikke havde opdaget i den danske software. Desuden kunne appen til Android telefoner ikke downloades i DK, men efter et par timer ringede software udvikleren og fortalte at de var i gang og ville have løst problemet indenfor 14 dage og det er så engang i næste uge.
Efter at have installeret softwaren kørte jeg min første tur. Jeg blev meget overrasket at Performance motoren 2015 var næsten lydløs. På min Trekking SL med Classic motoren sagde den en del når den kom på arbejde, min Urban 28 med Performance 2014 var meget mere lydløs imens Performance 2015 næsten er lydløs. Dækkene støjer faktisk lidt mere end selve motoren. Nu er der ikke mange der kan høre det er en el-cykel når jeg kommer blæsende forbi!
Der sidder nogle Schwalbe Mondial dæk på fra ny af. Mondial dækket har ikke et indlæg indbygget som dem jeg kender fra Marathon og Energizer, så da jeg havde et nyt Energizer dæk til at ligge på lager, fik jeg det monteret bagpå og beholdte Mondial foran. Jeg hader punkteringer!
Jeg har nu kørt 250 km siden jeg fik den sidste onsdag og den kører bare. Der er lidt bugs i nogle af tingene i Nyon, men ikke nogle der gør den ubrugbar. Det er dejligt endelig at kunne se hvor mange watt jeg træder. Jeg har haft svært ved at bevise overfor dem jeg kender der kører på racercykler på 8kg, at jeg også knokler på mine el-cykler. Flere gange og opad de store bakker træder jeg imellem 250 og 400 watt. Det er jeg godt tilfreds med når jeg tager mine sygdomme i betragtning. På min tur i går på 44 km trådte jeg i gns. 160 watt. De første 10 km var mit gns. tråd på 192 watt, men så kom der medvind og lige stræk, så det endte desværre på 160 watt. Nu kommer der til at går sport i det fordi jeg kan se mine watt, men jeg er også klar over at jeg ikke skal presse mine ben for meget, for så kan jeg risikere at ødelægge flere uger!
Cross Pro vejer ca. 3,5 kg mere end Urban 28 og da der stadig sidder et Mondial dæk foran med en del knopper, ja så er den lidt tungere at få rundt. Men fed køreoplevelse. Jeg er altså bare vildt forelsket i Haibike og Bosch motorene.
Nu har jeg to rigtig gode cykler og de næste 2-3 år bliver der ikke købt nyt. Jeg håber at jeg i år får 13.000 km ind på kontoen, lige nu er jeg på ca. 11.700 km.
Hvis nogle vil prøve er de velkommen.
Jeg giver et link til YouTube hvor cyklen kan ses.
Og nu mit navn kan ses er det jo nærliggende at give link til min Facebook side der hedder https://www.facebook.com/elcyklinghadsten Her prøver jeg at få folk i omegnen til at få motion på el-cykler. Der kommer nok først rigtig gang i siden og folk, når jeg i foråret skal holde lidt "taler" i sundhedscentret i Hadsten. Cykelsæsonen er jo ovre for de fleste. Det er ikke kun op til mig at projektet skal blive en succes, men mere op til mine læger og øvrige sundhedsfaglige grupper, da det er dem der skal skaffe "kunderne".
http://youtu.be/mltqD-6HKQg