Hej. Bor i vejleområdet som byder på laange seje bakker. Jeg søger en elcykel som skal bruges til at fragte mig og 3 børn (2 i trailer og 1 i stol) ca. 14 km hver vej. Cyklen skal opfylde flg. krav:
-36 Volt
-9-10 aH
-Gerne baghjulstrukket (pga. at vægten primært ligger på baghjulet, og jeg frygter slinger/manglende vejgreb ved dårligt føre)
-Udvendig gear
-gerne lav indstigning
Prisen er underordnet.
Jeg har talt med flere forhandlere uden at blive klogere
Nogen der har input og gode ideer??
Hjælp til cykelvalg: 3 børn + bakker = ??
Re: Hjælp til cykelvalg: 3 børn + bakker = ??
Eneste jeg lige kan komme i tanke om som kan det, er en Panther Cross der har baghjulstræk men den har godt nok ikke en helt lav indstigning da det jo er en Cross cykel.
Trek har måske også nogle, men der kniber det nok med rækkeviden, da de ikke har så mange med lang rækkevide på batteriet.
Trek har måske også nogle, men der kniber det nok med rækkeviden, da de ikke har så mange med lang rækkevide på batteriet.
Jeg har tjekket panter cross cykler, og som du selv skriver er den ikke med lav indstigning, tværtimod skal jeg svinge benet over stangen/sadlen, hvilket både er svært med barnestolen (og 18kg unge) på, samt lidt farligt da jeg risikerer at miste balancen.
Men TAK for budet .....
Andre forslag??
Men TAK for budet .....
Andre forslag??
Hov... Glemte at skrive mit vigtigste 'krav': cyklen må ikke være momentstyret - bryder mig ikke om at cykle på de momentstyrede.
Nogen der ved om winora elcyklerne er momentstyrede eller ej?
Nogen der ved om winora elcyklerne er momentstyrede eller ej?
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Jeg testede herremodellen, og damemodellen fra Lifecycle alpine Sport, har en lav indstigning. 36Volt/16Ah batteri, og baghjulsmotor på 250W.
Den kan skaffes med gashåndtag, og har traditionel pedalsensor.
http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=14&t=433
Et alternative er de elcykler fra Svejts, som også har en kraftigere motor end de "lovlige" cykler.
Den kan skaffes med gashåndtag, og har traditionel pedalsensor.
http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=14&t=433
Et alternative er de elcykler fra Svejts, som også har en kraftigere motor end de "lovlige" cykler.
Har aldrig hørt om Winora elcykler, men de laver da nogle smarte nogle.
Vil tro at når de benytter TransX systemet at de sikkert er momentstyret, men prøv evt. at spøge tyskerne hvis ikke der er en dansk importør.
Ved faktisk heller ikke hvor meget det reelt betyder om det ER el-baghjulstræk cyklen har, da den jo med motor i forhjulet blot i princippet er 2-hjuls trukket med "rugbrødsmotor" i bag.
Det er korrekt at både en trailer og en barnestol vil veje ekstra, men trailers tryk på cyklen baghjul må jo ikke være ret meget hvis sikkerheden skal være i top. F.eks har Nordic Cab traileren mulighed for at flytte trailerhjul og sæder, så man uanset børnenes vægt kan få en god balance i traileren. Den problemstilling syntes jeg er vigtigere end hvor vidt cyklen er baghjulstrukket eller 2 hjulstrukket.....
At man har et barn på bagagebærer tror jeg vægt mæssigt ikke betyder så meget, da cyklerne jo også bruges af folk der vejer betydeligt over de 100kg.
Vil faktisk anbefale at prøve en Move Easy model "Easy Run" da den er kraftigt bygget, og har en bred støttefod, og har "gå" funktions knap så "vogn toget" kan startes stille og roligt. (uanset om du er på eller går ved siden af cyklen) Fordelen ved den er også, at den model er utrolig lydløs og i dit tilfælde bygget ret kraftigt også. Den kan fås i forskellige steltyper og farver, så måske er der en chance for et "mach" der, da den også kan fås med 2 forskellige batteri størrelser.
Vil tro at når de benytter TransX systemet at de sikkert er momentstyret, men prøv evt. at spøge tyskerne hvis ikke der er en dansk importør.
Ved faktisk heller ikke hvor meget det reelt betyder om det ER el-baghjulstræk cyklen har, da den jo med motor i forhjulet blot i princippet er 2-hjuls trukket med "rugbrødsmotor" i bag.
Det er korrekt at både en trailer og en barnestol vil veje ekstra, men trailers tryk på cyklen baghjul må jo ikke være ret meget hvis sikkerheden skal være i top. F.eks har Nordic Cab traileren mulighed for at flytte trailerhjul og sæder, så man uanset børnenes vægt kan få en god balance i traileren. Den problemstilling syntes jeg er vigtigere end hvor vidt cyklen er baghjulstrukket eller 2 hjulstrukket.....
At man har et barn på bagagebærer tror jeg vægt mæssigt ikke betyder så meget, da cyklerne jo også bruges af folk der vejer betydeligt over de 100kg.
Vil faktisk anbefale at prøve en Move Easy model "Easy Run" da den er kraftigt bygget, og har en bred støttefod, og har "gå" funktions knap så "vogn toget" kan startes stille og roligt. (uanset om du er på eller går ved siden af cyklen) Fordelen ved den er også, at den model er utrolig lydløs og i dit tilfælde bygget ret kraftigt også. Den kan fås i forskellige steltyper og farver, så måske er der en chance for et "mach" der, da den også kan fås med 2 forskellige batteri størrelser.
Panther cross cyklen er i restordre og kan først fås til oktober.
Svejts cyklerne ser interessante ud, men pga. Batteriets montering kan der ikke monteres barnesæde.
Move easy vil jeg prøve at se nærmere på. Min anhænger kan dog kun monteres hvis cyklen har Quick skifter ved bagnavet. Hmm...
Har i øjeblikket en Trek navigator 500 på prøve. Den har ikke lav indstigning, og er momentstyret, men er dog en fornøjelse at cykle på! Motoren hjælper indtil 32km/t, rart!!
Svejts cyklerne ser interessante ud, men pga. Batteriets montering kan der ikke monteres barnesæde.
Move easy vil jeg prøve at se nærmere på. Min anhænger kan dog kun monteres hvis cyklen har Quick skifter ved bagnavet. Hmm...
Har i øjeblikket en Trek navigator 500 på prøve. Den har ikke lav indstigning, og er momentstyret, men er dog en fornøjelse at cykle på! Motoren hjælper indtil 32km/t, rart!!