Godt tip, tak...Vildkat skrev:Det er billigere presse støttefoden sammen end at give den et par svejsninger.
Kvickly elcykel med LiFePO4
Re: Kvickly elcykel med LiFePO4
-
- Min elcykel: Mustang from Kvickly, Diavelo mountainbike, Diavelo EEcykel
- Geografisk sted: Næstved
Kvickly elcykel at Nettorvet for 3995 krone
29 June 2010:
I should have updated this earlier, but I'm writing now after seeing the Mustang on sale at Nettorvet.dk this week for 3995.
The second summer with the Mustang the battery would die before getting back from Karrebæksminde or after just 18 km. I bought it at the end of June, 2010, so it was just 1 year old.
Now after just 3 kilometers the battery is down to 1 light whereas when new it would have 2 lights after a 20-km. ride, and now I'm lucky if I make it 6 or 7 kilometers before it dies.
This makes me think it's not a real LiFePO4, and maybe that was why FDB never advertised it as having a LiFePO4 battery. Or maybe it's just defective. Anyway, now I've got to try to get a replacement battery from FDB.
Still, 3995 for a 7-speed electric is a pretty good deal, but maybe not if you have to buy a new battery every 2 years.
http://webshop.coop.dk/vare/mustang-elc ... g_banner_1
15 March 2012:My first trip to Karrebæksminde went well. 24.9 kilometers and when I got back the battery indicator on the bicycle had 3 of 4 lights lit up but on the battery itself the indicator showed 2 of 4 lights, so I think I'll trust the one on the battery more.
I kept it on power level 3 and maintained 24-25 kph most of the way (excepts for a few steep hills.)
Took 3 1/2 hours to get it back to full charge.
I should have updated this earlier, but I'm writing now after seeing the Mustang on sale at Nettorvet.dk this week for 3995.
The second summer with the Mustang the battery would die before getting back from Karrebæksminde or after just 18 km. I bought it at the end of June, 2010, so it was just 1 year old.
Now after just 3 kilometers the battery is down to 1 light whereas when new it would have 2 lights after a 20-km. ride, and now I'm lucky if I make it 6 or 7 kilometers before it dies.
This makes me think it's not a real LiFePO4, and maybe that was why FDB never advertised it as having a LiFePO4 battery. Or maybe it's just defective. Anyway, now I've got to try to get a replacement battery from FDB.
Still, 3995 for a 7-speed electric is a pretty good deal, but maybe not if you have to buy a new battery every 2 years.
http://webshop.coop.dk/vare/mustang-elc ... g_banner_1
Jeg kan læse Dansk, men jeg skriver den ikke så godt, så ba bruge http://translate.google.com hvis du kan ikke læse min Engelsk.
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Så skal du tænke på at batteriet kun koster omkring de 2300kr, og ikke 4000kr.
Ja, og for mit vedkommende, kan jeg stadig anbefale venner at købe den cykel, og nu til den pris. Mange kan få masser af motion, der ellers ville tage bussen og bilen eller en stinkende knallertscooter.
Min har kørt stort set upåklageligt, så længe det ikke var under 5 minusgrader. Den lokale Viby J cykelsmed er utrolig flink og large til at fixe de småting der er opstået. fik nyt styr og støttefod gratis.
Eneste jeg vil sige, er at der er 10 kg ekstra vægt på den cykel i forhold til min almindelige Bilka streetbike, noget tung at danse med. Har prøvet at løbe tør for strøm.... Mand det er hårdt at cykle op ad bakker med de ekstra 10 kg plus evt. indkøb på 10 kg Så det er de lange ture, hvor Kvickly el cyklen er passende. Småture er hurtigere med streetbiken.
Fremtiden byder nok på elcykler der kun har ekstra 5 kg vægt og langt bedre batterier til samme pris.
Min har kørt stort set upåklageligt, så længe det ikke var under 5 minusgrader. Den lokale Viby J cykelsmed er utrolig flink og large til at fixe de småting der er opstået. fik nyt styr og støttefod gratis.
Eneste jeg vil sige, er at der er 10 kg ekstra vægt på den cykel i forhold til min almindelige Bilka streetbike, noget tung at danse med. Har prøvet at løbe tør for strøm.... Mand det er hårdt at cykle op ad bakker med de ekstra 10 kg plus evt. indkøb på 10 kg Så det er de lange ture, hvor Kvickly el cyklen er passende. Småture er hurtigere med streetbiken.
Fremtiden byder nok på elcykler der kun har ekstra 5 kg vægt og langt bedre batterier til samme pris.