Elstar Sport elcykel fra Cykelland

Fortæl om din elcykel og vis gerne et billede.
Besvar
Nis

Elstar Sport elcykel fra Cykelland

Indlæg af Nis » 26 aug 2011 20:26

Da jeg havde meget glæde af at læse de forskellige kommentarer i forum inden jeg købte min cykel, vil jeg også bidrage med mine foreløbige erfaringer.
Jeg købte en Elstar Sport i Cykelland i maj. Sidste års model nedsat til 6000,- kr. Dvs. at jeg nøjes med 24V batteri og 200 W motor, men det synes jeg er ok for at spare 3000,- kr.
Jeg kører mindst 28 km dagligt, fra Rødovre til Lyngby. Cyklen har 8 indvendige gear fra Shimano og fremstår veldesignet til daglig praktisk brug. Jeg har kørt over 40 km på en opladning uden at komme ned på minimum på indikatoren, så jeg har masser af kapacitet til mit behov. Jeg kører typisk i 5. og 6. gear, så jeg er jævnligt oppe omkring de 25 km/t og den kører ok, også når motoren slår fra.
Kvaliteten virker gedigen og jeg har ikke haft problemer endnu. Efter ca. 2 måneder fik jeg lavet service til 500 kr. Det blev lavet fint og det er altid godt at få en ny cykel spændt efter.
Min baggrund for at bruge elcykel er at jeg gerne vil kunne køre på arbejde på rimelig tid, uden at blive svedt. Og det fungerer langt over forventning. På trods af en del lyskryds, holder jeg en gennemsnitshastighed på 23 km/t og det er helt ubesværet. Og samtidig er bagagebærer og cykel så solid at jeg kan købe stort ind på vejen hjem.
Så foreløbig fuld tilfredshed med denne billige elcykel.

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Elstar Sport elcykel fra Cykelland

Indlæg af Vildkat » 27 aug 2011 10:42

ELSTAR.jpg
Elstar sport elcyklen
ELSTAR.jpg (114.68 KiB) Vist 10511 gange
Sådan ser den ud... ;)

Besvar