Valg af El-cykel

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
BRB

Valg af El-cykel

Indlæg af BRB » 07 mar 2011 23:40

Hej.

Jeg skal til at købe en ny cykel og har ingen erfaring med dem.
Jeg har kikket på 2, Lifebike til 8000,- kr. og Elstar til 9000,- kr.
Elstar lyder som en rigtig god cykel og det er den jeg hælder til.
Den har måske bare en stor ulempe. den er 52cm i stel og jeg er 185 høj. Mener det er lidt for lavt.
Nogle der vil komme med nogle kommentar. Evt andet mærke ;)
Jeg skal cykle 20 km til og fra arbejde. Sikkert også om vinteren.

Tak på forhånd.

VH
Brian

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Valg af El-cykel

Indlæg af Vildkat » 08 mar 2011 00:00

Halløj Brian.
Jeg ville nok vælge en mustang cykel i stedet for Lifebike som koster 6500kr for tiden. T-hansen har også tilbud fortiden mener jeg.

Du får dog flere krafter fra Elstar som har en 250W motor, men den mangler altså en forlygte. Så jeg ville nok vælge en anden model med forlys. Det syntes jeg personligt er rart, at elcyklerne har et dejlig kraftig lys specielt, hvis du kommer ud på landevejene.

(Et 24V/10Ah batteri kan godt række 20 km, men du har større sikkerhed med 36V/10Ah).

dk1

Indlæg af dk1 » 08 mar 2011 02:19

Forslag kunne være Raleigh Sidor eller Elegance (samme prislag), som begge kan fås i størrelse 56cm.
Fordelen her er, at du kan vælge mellem 3 batteri kapaciteter.

http://www.fantombike.dk/pl/El_Cykel_ov ... e_288.aspx

Alternativt som super model, kunne Raleigh Elegance cyklen med 2 elsystemer tjekkes ud, men er så også lidt dyrere.
http://www.fantombike.dk/pi/RALEIGH_Ele ... 4_288.aspx

Om ikke andet, så er det da tre forskellige farver... :-)

Du skal bemærke at når LifeBike siger 70km på en opladning så svarer det til 35km hos f.eks Raleigh, Winther eller ProMovec, da LifeBike ikke oplyser rækkevide med maksimum hjælp. Det har ikke noget at gøre med hvad man faktisk gør, men betyder at oplysningerne ikke kan sammenlignes....
Til sammenligning af rækkevide er den bedste måde at benytte watttimer som f.eks (24Vx10AH) 240watttimer mod f.eks et (36Vx7AH) 252watttimer.

Elstar er en kinesisk produceret elcykel, importeret af en enkelt dansk cykelhandler, og bør derfor også være noget billigere end f.eks de kendte mærker som normaltvis er i en højere kvalitet og produceret i Taiwan, hvor de fleste kvalitetscykler produceres. (Noget med toldsatser og cykeldele som ikke er kinesisk produceret, som ønskes påsat kinesisk producerede cykler)

Både Elstar og LifeBike har mig bekendt kinesisk producerede batterier, og ikke af kendte batteriproducenter som Panasonic, GE eller Energyzer, som de kendte cykelmærker typisk benytter.
Fordelen ved et mærkevare batteri er, at du ved at nogen ligger navn til, og at batteriet derfor også overholder deres kvalitetskrav. "Noname" batterier svinger ofte ret meget i kvalitet fra batteri til batteri, så det kan være lidt "lotto" alt efter hvad man har været heldig at få.

Vildkat
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Vildkat » 08 mar 2011 08:47

Hey dk1.

Din første link virker ikke. :?

dk1

Indlæg af dk1 » 08 mar 2011 12:17

Prøver lige igen...

Link til elcykler, med stelstørrelse 54cm eller større....

Kan åbenbart ikke linke til så langt en linkadresse, så prøv at kopierer den ind i browser i stedet.
Hvis det kan lade sig gøre at linke, så fortæl lige hvordan man gør, så jeg ved det til en anden gang.

... måske skyldes det, at der er "ø" i adressen.

BRB

Indlæg af BRB » 08 mar 2011 12:59

Hvis du laver ø'erne om til o så virker det!!?
Link

Jeg holder øje med dette forum og prøver at læse noget mere om div el-cykler

BRB

dk1

Indlæg af dk1 » 08 mar 2011 13:16

Tak! Så lærte jeg noget idag også... :-)

Besvar