... Tour de France Wanna Be …På min cykeltur frem og tilbage på arbejdet, møder jeg ofte denne cykelrace …
Det er ofte en herre mellem 30 og 40 år gammel, presset ned i en meget stram Spandex dragt, som er så hårdt spændt ud, at de små hvide elastikker i stoffet er bristet og stikker ud af dragten, som piggene på et pindsvin.
Det er tydeligt, at slankekuren ikke har virket endnu.
Cyklen ligner jo Tour De France cyklerne. Den kan naturligvis ikke køre lige så hurtigt, men det må have noget med fabrikatet at gøre. Det er en meget sofistikeret cykel, som ikke må overbelastes. Derfor er der ingen lys på, ingen skærme og ingen ringeklokke. Dette gør, at man skal holde lidt afstand fra denne cykelrace.
Hvis vejen er våd kaster baghjulet kaskader af vand flere meter bagud.
Manden på cyklen har kliksko på … disse må angiveligt under ingen omstændighedder røre jorden, hvilket indebærer, at cyklen ikke kan stoppe … stå stille. Da denne denne mand angiveligt også er farveblind, betyder det, at han ikke belastet af rød, gul, grøn farve i lysreguleringerne og kan defor fortsætte lige over for rødt. Han holder så krampagtigt fast i styret, at han ikke kan få armene ud, når han skal vise af til højre eller venstre. Den er helt gal med højre arm … den kan heller ikke komme op i luften, når han en sjælden gang skal stoppe.
At jeg formaster mig til at overhale ham på en damecykel gør, at han slår et et voldsomt slag med sin sarte cykel af bar forskrækkelse, og er lige ved at havarere. Når forskrækkelsen har lagt sig, skal han naturligvis efter mig. Det lykkes ofte for denne sarte cykel, med megen møgen og besvær, at overhale mig igen, med en slet skjult sejrsmine på, indtil han opdager, at jeg kører på en elcykel. Han giver op, men forsvarer sig med, at jeg jo ikke cykler på en rigtig cykel.
Han fortsætter tydeligt lettet over for rødt lys …
Tour De France Wanna Be
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Re: Tour De France Wanna Be
Hæ hæ. En god beskrivelse du kommer med. Jeg tror at jeg har set den samme fyr
Re: Tour De France Wanna Be
Det kan da ikke passe, for han kører rundt her i området....