Åh hvor er jeg bare glad for at have fundet dette forum igennem Trine Louise´s Sandheden om elcykler. Det er jo en jungle:0)
Jeg har brug for hjælp, da jeg står overfor at skulle købe en elcykel for første gang i mit liv. Lidt om mig og hvad jeg skal bruge den til.
Jeg er 33 år og er lige for anden gang blevet opereret i ryggen. Jeg vil gerne cykle på arbejde - jeg har 25 km hver vej. Vejen er asfalteret, jævn med nogle bakker og jeg bor i det vestjyske, med masse af strid vind:0)
Jeg går selvfølgelig meget op i komforten pga ryggen. Den skal også gerne kunne yde en del, da jeg især her i starten ikke selv kan yde med så meget.
Jeg har en lokal cykelhandler i byen der sælger Bavatus og Gazelle.
Jeg er rimelig fleksibel på pris. Det vigtigste for mig er at det dur!
Kan nogle hjælpe med et godt råd!
Venlig hilsen
Rietveld
Førstegangskøb af elcykel til 50 km daglit kørsel
Re: Førstegangskøb af elcykel til 50 km daglit kørsel
Nu skriver du ikke hvad for en type cykel det skal være (dm/hr/City etc), men ud fra hvad du skriver kunne en Move Easy model Wave være sagen, da den har god komfort, og er god til præcis de egenskaber du umiddelbart har behov for.
F.eks er den ikke moment styret, og kan fås med stor batteri kapacitet og ikke mindst kan holde en høj top fart når du skal køre forholdsvis langt hver dag.
http://www.fantombike.dk/pl/El_Cykel_ov ... y_202.aspx
Er du mere til håndbremser end fodbremse, så er model Konvex bedre, men du sidder en smule mere foroverbøjet, og det er måske ikke så godt til ryggen.
Både Batavus og Gazelle laver gode cykler, men trækkraften er knap så høj som hos Move Easy. Batavus har en del modeller med et 24V elsystem, og det er ikke godt nok til dine behov.
Prøv evt en testtur på dem alle, og du er blevet en hel del klogere....
F.eks er den ikke moment styret, og kan fås med stor batteri kapacitet og ikke mindst kan holde en høj top fart når du skal køre forholdsvis langt hver dag.
http://www.fantombike.dk/pl/El_Cykel_ov ... y_202.aspx
Er du mere til håndbremser end fodbremse, så er model Konvex bedre, men du sidder en smule mere foroverbøjet, og det er måske ikke så godt til ryggen.
Både Batavus og Gazelle laver gode cykler, men trækkraften er knap så høj som hos Move Easy. Batavus har en del modeller med et 24V elsystem, og det er ikke godt nok til dine behov.
Prøv evt en testtur på dem alle, og du er blevet en hel del klogere....
-
- Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.
Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08) - Geografisk sted: Roskilde
Mit bedste råd: Med dårlig ryg bør du vælge et system med affjedring.
Der findes affjedring i forgaffel, i saddelstangen, og i baggaflen. Jeg ville ikke tro at forgaffel affjedring er nok for dig, men prøv dig frem, med forskellige systemer.
Der findes affjedring i forgaffel, i saddelstangen, og i baggaflen. Jeg ville ikke tro at forgaffel affjedring er nok for dig, men prøv dig frem, med forskellige systemer.
Tusind tak for begge jeres svar!
Jeg søger en damecykel/city.
Nu bor jeg i Bramming, så der er vist ikke de store muligheder for nemt at komme til at prøve en cykel fra Fantombike? Er det ikke på Sjælland?
vh Rikke
Jeg søger en damecykel/city.
Nu bor jeg i Bramming, så der er vist ikke de store muligheder for nemt at komme til at prøve en cykel fra Fantombike? Er det ikke på Sjælland?
vh Rikke
Ligger i Brøndby og i Hornsyld ved Horsens.
Ligger i Brøndby og i Hornsyld ved Horsens.